بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
«همراه» یکی از سهم‎های کم‎ریسک بازار سرمایه معرفی می‎شود و به تناسب آن، چندان بازدهی بالایی ندارد. اما عملکرد شرکت گویای اوضاع بسیار مطلوب و مناسب است و سهامداران خود را از این حیث منتفع می‎کند.
کد خبر : ۱۹۱۰۵۲
به گزارش واحد سنجش و راه حل‎های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «همراه اول» به عنوان یک شرکت کم ریسک و البته کم حاشیه در بازار سرمایه شناخته می‎شود و روند قیمت سهام آن نوسانات شدید ندارد. در دید مجمع نیز این شرکت همواره مورد توجه اهالی تالار حافظ قرار داشته است.

همراهی شیرین با سهامداران / «همراه اول» روی خط سودسازی

این شرکت امروز مجمع سالانه خود را برگزار کرد که از 3565 ريال سود تحقق یافته به ازای هر سهم در سال 97، مبلغ 3125 ريال آن را بین سهامداران خود تقسیم نمود. نگاهی به مجامع سال‎های گذشته نیز بیانگر این است که تقسیم سود بالا در دستور کار قرار داشته و همواره سهامداران با حال خوش به خانه‎های خود بازگشته‎اند.

همراهی شیرین با سهامداران / «همراه اول» روی خط سودسازی 
همان‎گونه که در تصویر ذیل مشاهده می‎کنید، درآمدزایی و سودآوری «همراه اول» یک مسیر کاملا صعودی اما آرامی ‎را طی می‎کند و سال به سال بر ارقام آن اضافه می‎گردد. دهه 90 برای این شرکت با درآمد 50 هزار میلیارد ريالی آغاز و تا سال 97 این رقم را تا 140 هزار میلیارد ريال بالا کشیده است. به علاوه، سود خالص نیز از 15 هزار میلیارد ريال به 34 هزار میلیارد ريال رسیده که در مجموع عملکرد قابل قبولی ارزیابی می‎شود.

همراهی شیرین با سهامداران / «همراه اول» روی خط سودسازی

از نگاه بازار سرمایه‎ای، «همراه» به عنوان یکی از سهم‎های کم ریسک و مطمئن شناخته می‎شود که نوسان قیمتی شدید ندارد و سفته‎بازی و دستکاری قیمت چندان محلی از اعراب ندارد. 
این سهم در 7 سال اخیر سهامداران و سرمایه گذاران خود را متضرر نکرده؛ در سال 97 بازدهی 19 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد و از ابتدای سال جاری تاکنون به رشد قیمتی 15 درصدی نائل آمده است. البته با توجه به جهش بلند شاخص کل در مدت اخیر و رشد بالای قیمت اغلب سهم‎های بازار سرمایه، انتظار بیشتری از این سهم می‎رود.
 همراهی شیرین با سهامداران / «همراه اول» روی خط سودسازی

در مجموع، عملکرد و فعالیت‎های «همراه» مثبت و رو به رشد است و این روند ادامه‎دار خواهد بود. از طرفی، افزایش سرمایه نیز در دستور کار قرار گرفته که ظاهرا طی هفته‎های آتی مجمع فوق العاده آن برگزار خواهد شد و شرکت با سرمایه ای بیشتر به فعالیت‎های خود بهتر و کاراتر خواهد پرداخت. بنابراین، از نگاه بنیادی، فعالیت‎های شرکت در شرایط مطلوب و مناسبی قرار داد و فقط اکر در بازار سرمایه نیز بتواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد، بیش از پیش در کانون توجهات سهامداران و سرمایه‎گذاران قرار خواهد گرفت.

در واقع، در شرایط کنونی باید اندکی تمرکز بیشتری بر روی بازار سرمایه از سوی این شرکت و سهامداران عمده آن انجام گیرد تا عملکرد آن در بازار اقتصادی و بازار سرمایه همسو گردد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
این کلمه آبسیم که شما به کررات استفاده میکنین به چه معنی است؟
در هیچ فرهنگ لغتی معنی آنرا پیدا نکردم!!!!
آبسیم
Netherlands
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
مخفف این عبارته
Assessment and behavior Solutions in market
(ABSIM)
سنجش و راه حل های رفتاری در بازار