بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
معاون سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آسمان تاکید کرد:

بورس، سپر حمایتی سرمایه‌گذاران در برابر تورم

معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان آسمان گفت: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران، بازار سهام را بر سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند. داشتن سهام در مقایسه با وجه نقد، سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت، آن‌ها را در مقابل تورم محافظت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۱۱۰۳

بورس، سپر حمایتی سرمایه‌گذاران در برابر تورم

به گزارش بورس نیوز، محمد اقبال‌نیا درباره شاخص کل بورس تهران اظهار کرد: شاخص کل بورس تهران در نیمه اردیبهشت ماه رقم ۲۲۴ هزار واحد را ثبت کرد که بیانگر بازده ۱۴۰ درصدی این نماگر اقتصادی در یک سال اخیر است.

وی افزود: هرچند عملکرد یک ‌سال اخیر این بازار در مقایسه با بازارهایی مثل دلار، طلا و مسکن کمتر بوده، اما از ابتدای سال جاری با ثبت ۲۵ درصد بازده در مدت یک ماه و نیم توانست شتاب بیشتری در مقایسه با سایر بازارها داشته باشد و بخشی از عقب‌ماندگی‌‌ها را جبران کند.

معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان آسمان ادامه داد: بازدهی جذاب بورس تهران زمانی رقم خورده که در ماه‌های گذشته ریسک‌های سیاسی و تحریم‌ها بر اقتصاد کشور سایه افکنده است. بهعبارت دیگر، فعالان بورس تهران به این باور رسیده‌اند که شرکت‌های حاضر در بورس تهران باوجود همه چالش‌ها قادرند محصولات خود را به فروش برسانند و به کمک افزایش نرخ دلار و تورم، درآمد و سودآوری خود را افزایش دهند.

اقبال نیا بیان کرد: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران، بازار سهام را بر سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند. داشتن سهام در مقایسه با وجه نقد، سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت، آن‌ها را در مقابل تورم محافظت می‌کند. نقدشوندگی بالای سهام در مقایسه با ملک، طلا یا دلار ضمن ایجاد بازدهی مناسب بیشتر است. همچنین سهام به عنوان یک دارایی مالی بسیاری از دردسرهای ذخیره‌سازی دارایی‌های فیزیکی دیگر مانند ملک یا طلا را ندارد.

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان آسمان درباره چشم‌انداز بورس در ماه‌‌های آینده توضیح داد: سرمایه‌گذاری در سهام گزینه خوبی برای محافظت سرمایه‌گذاران در مقابل تورم خواهد بود و انتظار می‌رود متغیرهای کلان اقتصادی مانند تورم و نرخ دلار در ماه‌های آتی به ثبات نسبی برسند.

اقبال‌نیا در خصوص راهکارهای مناسب جهت تداوم کسب بازدهی در ماه‌‌های آتی گفت: سرمایه‌گذارانی که تجربه و سابقه کمتری به جهت حضور در بازار سرمایه دارند یا فعالیت در این بازار را در کنار سایر فعالیت‌ها و مشاغل خود دنبال می‌کنند و وقت کمتری جهت رصد تحولات آن دارند ضمن تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری‌های خود، از استراتژی سرمایه‌گذاری مناسبی پیروی کنند و حسب لزوم، از افراد باتجربه و کسانی که سرمایه‌گذاری در سهام، حرفه و فعالیت اصلی آن‌ها است، مشورت بگیرند؛ در این رابطه می‌توان به فهرست شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردانی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه:

بازارهای موازی اشباع شدند

طبق آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه؛

ارزش صندوق‌های قابل معامله به بیش از 254هزار ریال رسید

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به کمک بازار سرمایه

ارسال نظر