بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
در دوره مالی سال 97 اتفاق افتاد؛

سود 658 ریالی «ساروم» به ازای هر سهم

شرکت سیمان ارومیه در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، با سرمایه ۷۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۶۵۸ریال اعلام کرد.
کد خبر : ۱۹۱۱۱۲

به گزارش بورس نیوز، شرکت سیمان ارومیه در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، با سرمایه ۷۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۶۵۸ریال اعلام کرد.

این شرکت توانسته با افزایش ۲۳درصدی سود عملیاتی خود در این دوره نسبت به دوره مالی مشابه سال گذشته به رقم ۵۰۹میلیارد ریال، سود خالص با افزایش ۴۰درصدی به رقم ۴۶۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش ۳۷درصدی به رقم ۵۷۲میلیارد ریال دست یابد.

«ساروم» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه طی دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ پیش رو دارد اعلام کرد که انتظار می رود میانگین نرخ فروش سیمان نسبت به متوسط نرخ سال۱۳۹۷ حدود ۲۳درصد افزایش یابد. همچنین در این دوره پیش‌بینی می‌شود نرخ خرید، استخراج، حمل و دپو مواد اولیه در سال ۱۳۹۸ حدود۲۰درصد نسبت به آخرین نرخ‌های خرید سال ۱۳۹۷ افزایش یابد.

این شرکت طی برنامه‌های سال مالی جاری در نظر دارد بازار داخلی و صادراتی را گسترش دهد و فروش محصولات شرکت را از طریق شناسائی بازارهای جدید خارج از کشور با توجه به مازاد تولید سیمان در کشور و منطقه حفظ کند و در سرلوحه برنامه کاری برای سال ۹۸ قرار گرفته دهد.

«ساروم» همچنین بنا دارد هزینه‌های محصول و کالای درجریان ساخت را با توجه به افزایش هزینه‌ها از طریق کنترل و کاهش انرژی مصرفی در خطوط تولید بهخصوص آسیاب‌های سیمان و موادخام که بر روی آسیاب‌ها اقداماتی اساسی انجام شده است، کاهش دهد و محصولات جدید با قیمت تمام‌شده پایین تولید کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالا خبر داد:

پذیرش سیمان تهران در بازار اصلی

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه گفت:

آثار مثبت مهاجرت پول به سمت بازار سرمایه

ارسال نظر