بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
انتظار می‌رود که شاهد رشد همزمان مقادیر فروش شرکت‌های این گروه در کنار صادرات موجودهای تولید شده سال قبل و همچنین ادامه روند رو به رشد نرخهای فروش باشیم.
کد خبر : ۱۹۱۱۶۱

رشد 200 درصدی سودآوری «فسرب» در سال قبل

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند 1397، شرکت سرب و روی ایران موفق به کسب سود خالص 293 میلیارد ریالی و معادل 910 ریال به ازای هر سهم شده که این میزان سود در مقایسه با سال پیش از آن، سه برابر شده است.

جمع درآمدهای عملیاتی شرکت به کمک رشد نرخ‌های فروش و علیرغم افت بیش از 30 درصدی مقادیر فروش، با افزایش 23 درصدی همراه بوده و با توجه به افزایش قابل ملاحظه نرخ فروش شمش روی به عنوان محصول اصلی شرکت ( که با رشد بیش از 100 درصدی قیمت همراه بوده است)، شاهد رشد قابل ملاحظه حاشیه سود عملیاتی شرکت در این سال بوده‌ایم.

رشد 200 درصدی سودآوری «فسرب» در سال قبل

علت کاهش مقادیر فروش شرکت را می‌توان در سیاست‌های تعیین شده در ماه‌های پایانی سال گذشته از سوی وزارت صمت عنوان کرد که صادرات محصولات شمش روی را در مقاطعی ممنوع اعلام کرد که همین امر منجر به دپوی تولیدات شرکت های فعال در صنعت روی شد.

در سال جاری، انتظار می‌رود که شاهد رشد همزمان مقادیر فروش شرکت‌های این گروه در کنار صادرات موجودهای تولید شده سال قبل و همچنین ادامه روند رو به رشد نرخهای فروش باشیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر