بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

عرضه‌کنندگان در تالار نقره‌ای مکلف به تودیع تضامین/ راهکار پرداخت خسارت اتاق پایاپای به خریدار خارجی

با توجه به مشکلات مبادلات مالی، بورس‌کالا درصدد ایجاد راهکاری مطمئن در تسویه ارزی معاملات رینگ صادراتی انجام داده تا بتواند امکان تسویه ارزی معاملات رینگ صادارتی را برای کشورهای همسایه به ویژه هند و عراق فراهم کند.
کد خبر : ۱۹۱۱۶۷

مذاکره‌ با بانک مرکزی برای حل معضل تبادل ارز / مقدمه‌چینی برای باز شدن پای هندی‌ها و عراقی‌ها به بورس کالا

جواد فلاح در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، به مشکلی که در ماه‌های اخیر غالب معاملات را درگیر کرده است، اشاره و اظهار کرد: بورس کالای ایران برنامه‌ های متعددی را به منظور توسعه بازار خود در سال جاری پیگیری می کند که از مهمترین های آن می توان به راه اندازی معاملات براساس مناقصه، ایجاد تسویه چند مرحله ای معاملات و راه اندازی معاملات اوراق خرید دین اشاره کرد. یکی دیگر از برنامه های بورس کالا توسعه صادرات ایران به کشورهای همسایه از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران می باشد.

 
فلاح افزود: عرضه‌ کنندگان در تالار صادراتی بورس کالا مکلف به تودیع تضامین می باشند تا احیانا به هر دلیلی پس از معامله تعهدات خود را در مقابل مشتری خارجی ایفا نکردند اتاق پایاپای بورس با استفاده از تضامین اخذ شده خسارت های مندرج در دستورالعمل های بورس را به خریدار خارجی پرداخت نماید. لذا خریدار خارجی از بورس نسبت به دریافت کالایی مطابق با مشخصات اطلاعیه عرضه کالا در بورس اطمینان حاصل می کند.
 
فلاح اذعان کرد: علاوه بر تضمین تعهدات طرفین معامله، شفافیت و دسترسی به اطلاعات عرضه و قیمت توسط متقاضی خرید و تسهیل بازاریابی برای عرضه کننده از دیگر ویژگی های منحصر به فرد رینگ صادراتی بورس کالا است.
 
مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران گفت: با توجه به این که در حال حاضر مبادلات مالی به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا از طریق شبکه بانک های خارجی دچار مشکلاتی شده بورس‌کالا بررسی‌های همه جانبه ای را برای ایجاد راهکاری مطمئن در تسویه ارزی معاملات رینگ صادراتی انجام داده تا بتواند امکان تسویه ارزی معاملات رینگ صادارتی را برای کشورهای همسایه به ویژه هند و عراق فراهم کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر