بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

امکان جذب سرمایه استارت‌آپ‌ها با کمک ICO ها

وقتی استارت آپی، قصد اجرای پروژه ای دارد، پروژه را وارد بستر بلاکچین کرده و هزینه اجرای پروژه را تعیین می‌کند و به اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری در پروژه مذکور را داشته باشند اختیار و امکان خرید توکن های خود را داده و به این ترتیب سرمایه‌گذاران، با خرید توکن سهامدار پروژه خواهند بود.
کد خبر : ۱۹۱۱۸۲
به گزارش بورس‌نیوز، این روزها بحث ارزهای رمزنگاری شده بسیار شنیده می شود. اگرچه این نوع ارزها در سایر کشورها رواج بیشتری داشته و حتی در کشورهای دیگر از جمله ترکیه، دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال در اماکن عمومی نصب شده است؛ ولی این تکنولوژی هنوز در کشور ما جای خود را باز نکرده و فقط به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری توسط عده ای معدود مورد استفاده قرار می گیرد. 

اما به هر حال تجربه نشان داده همواره پذیرش تکنولوژی جدید با مقاومت همراه است؛ ولی تکنولوژی راه خود را خواهد یافت. کما اینکه امروزه بسیاری از امور روزمره زندگی در بستر اینترنت انجام می شود. همان طور که ایمیل جایگزین پست در نامه نگاری ها شد، پرداخت با روش بلاک چین و ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده هم به زودی جایگزین روش های معمول نقل و انتقال پول شده و چه بسا شبکه سوییفت به حاشیه کشیده شود.

امکان جذب سرمایه استارت آپ ها با کمک ICO ها،،//، دپو

محمد حسینی کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص ارزهای دیجیتال و ارتباط آن با استارت آپ ها بیان کرد: ورود ارزهای دیجیتال می تواند کمک به سزایی به کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها داشته باشد. در بحث ارزهای دیجیتال مبحثی بنام ICO یا پیش عرضه کوین ها وجود دارد. پیش عرضه به این صورت است که وقتی استارت آپی، قصد اجرای پروژه ای دارد، پروژه را وارد بستر بلاکچین کرده و هزینه اجرای پروژه را تعیین می کند و به اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری در پروژه مذکور را داشته باشند اختیار و امکان خرید توکن های خود را داده و به این ترتیب سرمایه‌گذاران، با خرید توکن سهامدار پروژه خواهند بود. پیش عرضه در بستر بلاکچین بسیار امن بوده و امکان تقلب در آن وجود ندارد.

وی افزود: استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا امکان استفاده از فرصتی که ارزهای دیجیتال به آنها می دهد را خواهند داشت و با پیش عرضه پروژه های خود در بستر بلاکچین، سرمایه گذاران با استفاده از ارزهای دیجیتال در پروژه مشارکت می کنند و در سود استارت آپ ها شریک می شوند.

حسینی سال 2017 را سال انفجار ICO ها دانست و اظهار داشت: در دنیا سرمایه پذیری زیادی از طریق ICO ها انجام شده و برخی پروژه ها حتی موفق به جذب سرمایه های 4 تا 5 میلیارد دلاری شده اند. اما متاسفانه به دلیل ضعف نظارت قانونی بر روی ICO ها بالغ بر 70 درصد این پروژه ها نتوانستند به اهداف از پیش تعیین شده برسند و یا سواستفاده هایی انجام شد؛ و تنها حدود 30 درصد از پروژه ها در تحقق اهداف خود موفق بودند. با رگولاسیونی که این روزها در سیستم ارزهای دیجیتال اجرا می شود، می توان امید داشت که سرمایه‌گذاری از طریق ارزهای دیجیتال و ICO ها امن تر بوده و شرکت ها با تائیدیه هایی اقدام به پیش عرضه کنند که معامله برای طرفین، دو سر برد باشد.

اینجا در مورد ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر