بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بورس کالا، مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: می‌توان گفت که بورس کالا تنها محلی است که محصولات و کالاهای اساسی را بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی، در آنجا می‌شود معامله کرد تا به نارضایتی‌هایی که از فعالان واقعی بخش تولید عنوان می‌شود، پایان داد.
کد خبر : ۱۹۱۲۰۹

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به شرایط حساس اقتصاد کشور:

کالاهای اساسی در بورس کالا عرضه شود/لزوم اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید

به گزارش بورس نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار کرد: دولت از تمامی ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده نمی کند. براساس ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، به منظور تنظیم میزان عرضه محصولات در بازار داخلی و صادرات، کالاهای اساسی باید در بورس کالا عرضه شود و در صورت نبود تقاضای داخلی، مجوز صادرات برای کالاها صادر شود.

وی افزود: متاسفانه با وجود مزیت‌ها و تاکیدهای انجام شده هنوز این قانون اجرایی نشده که به نظر می‌رسد در شرایط پر نوسان فعلی اقتصاد، این ماده قانونی برای اقتصاد کشور راهگشا باشد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت ادامه داد: تجربه سال گذشته در تنظیم بازارها نشان داد که استفاده از مکانیسم عرضه و تقاضا بهترین راهکار برای کاهش التهاب و جلوگیری از دونرخی‌شدن قیمت‌هاست از این رو عرضه کالاهای اساسی در بورس کالا می‌توان عصای دست دولت برای مدیریت هر چه بهتر بازارها باشد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی خاطرنشان کرد: شفاف سازی معاملات، حذف دلالان، کاهش فاصله زمان تولید تا مصرف و تنظیم بازارها به شکل شفاف از جمله مزایای عرضه کالاها در بورس کالاست که در این راستا در ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید بر ساماندهی بازار کالاها و محصولات اساسی با استفاده از نقش بورس کالا تاکید شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: می‌توان گفت که بورس کالا تنها محلی است که محصولات و کالاهای اساسی را بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی، در آنجا می‌شود معامله کرد تا به نارضایتی‌هایی که از فعالان واقعی بخش تولید عنوان می‌شود، پایان داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: به طور کلی عرضه کالاهای اساسی در بورس کالا به دولت امکان نظارت بر رویدادهای بازار را می‌دهد که این اتفاقی مثبت برای رصد بازار و اتخاذ تصمیمات درست در جهت تنظیم میزان عرضه و تقاضای محصولات است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

دولت باید جلوی پس‌لرزه‌های افزایش قیمت‌ها را بگیرد

در تالار محصولات صنعتی و معدنی صورت می گیرد؛

بورس کالا میزبان 10هزار تن آهن اسفنجی

در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا انجام می شود؛

عرضه 3هزار تن مس کاتد در بورس کالا

ارسال نظر