بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
افزایش شدید هزینه‌های مالی شرکت تولید برق ماه‌تاب کهنوج، علیرغم رشد سود عملیاتی شرکت، منجر به کاهش سودآوری این شرکت در سال گذشته شد.
کد خبر : ۱۹۱۲۱۵

افت سودآوری «بکهنوج» در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افزایش شدید هزینه‌های مالی شرکت تولید برق ماه‌تاب کهنوج، علیرغم رشد سود عملیاتی شرکت، منجر به کاهش سودآوری این شرکت در سال گذشته شد.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سالیانه منتهی به 29 اسفند 1397، این شرکت موفق به کسب سود خالص 708 میلیارد ریالی شد که در مقایسه با سال قبل از آن، کاهش 19 درصدی را نشان می‌دهد.

درآمدهای عملیاتی شرکت ناشی از فروش برق نیروگاه شرکت در مقایسه با سال 1396 افزایش 29 درصدی را نشان می‌دهد که به دلیل رشد نرخ های برق تحقق یافته و این رشد درآمد عملیاتی منجر به افزایش 47 درصدی سود عملیاتی و تحقق مبلغ 1.970 میلیارد ریال سود عملیاتی شده است.

هزینه‌های مالی شرکت در این سال رشد قابل توجهی داشته‌اند و با بیش از 176 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن، به بیش از 1.292 میلیارد ریال رسیده است.

افت سودآوری «بکهنوج» در سال 97

تسهیلات ارزی 30 میلیون یورویی شرکت و تسعیر این تسهیلات با نرخ‌های جدید بازار، منجر به رشد سنگین هزینه‌های مالی شرکت شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر