بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
شركت زامیاد به‌عنوان يكي از قدیمی‌ترین خودروسازان تجاري كشور از ابتداي تأسیس، همواره کوشیده تا در ارائه محصولات ايمن، کاربردی و منطبق با استانداردهای روز در بخش خودروهای تجاري، یاری‌رسان شبكه حمل‌ونقل كشور باشد و این شبکه مهم و گسترده را به تكنولوژي روز تجهیز کند؛
کد خبر : ۱۹۱۲۵۳

مزایای فنی، اقتصادی و ملی استفاده از وانت نیسان زامیاد

به گزارش بورس نیوز، شركت زامیاد به‌عنوان يكي از قدیمی‌ترین خودروسازان تجاري كشور از ابتداي تأسیس، همواره کوشیده تا در ارائه محصولات ايمن، کاربردی و منطبق با استانداردهای روز در بخش خودروهای تجاري، یاری‌رسان شبكه حمل‌ونقل كشور باشد و این شبکه مهم و گسترده را به تكنولوژي روز تجهیز کند؛ به‌این‌ترتیب زامیاد باوجود تمام تحریم‌ها و مشکلات موجود بر سر راه تولید، توانسته همسو با تحقق شعار سال «رونق تولید»، در شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور، گام‌های اساسی و پیوسته‌ای بردارد.

یکی از محصولاتی که چندین سال است یاری‌رسان مردم ایران در سختی‌ها و مشکلات ازجمله سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه بوده وانت نیسان زامیاد است. خودرویی که سال‌ها است نان‌آور سفره بسیاری از هموطنان عزیزمان بوده و سهم مناسبی در اشتغال‌زایی کشور به خود اختصاص داده است.

وانت نیسان که از زمان تولید خود تاکنون همواره از درون به‌روزرسانی و بهسازی شده با مزایای فنی همچون: تقویت کِشندگی، مصرف سوخت بهینه، همچنین قیمت مناسب و توان حمل بار بالا، همواره به‌عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک در بخش خودروهای سبک تجاری کشور ایفای نقش کرده است.

شاید هنوز خیلی‌ها در مورد این خودرو معروف ایرانی‌ها کمتر شنیده باشند که بدین منظور با اصغر رمضانی معاون مهندسی شرکت زامیاد هم‌کلام شدیم:

 وی ضمن برشمردن مزایا و قابلیت‌های فنی وانت نیسان این شرکت اظهار کرد: افزایش قدرت توان موتور، کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی سیستم‌های خودرو، تنها بخشی از اقداماتی است که در حوزه ارتقاء کیفی این محصول پرکاربرد و استراتژیک در حال انجام است.

معاون مهندسی شرکت زامیاد در خصوص اجرای پروژه ارتقای موتور وانت نیسان تشریح کرد: پروژه توسعه موتور جدید وانت زامیاد با تکیه‌بر دانش فنی و تخصصی بومی در حال انجام است و از مزیت‌های این موتور جدید که ساخت آن با همکاری شرکت مگاموتور آغاز شده، می‌توان به افزایش توان و گشتاور موتور M24BD (جدید) نسبت به موتور Z24 (فعلی) به ترتیب ۴۰ درصد و ۲۲ درصد و همچنین توان و گشتاور خروجی از موتور به kw۱۰۵ (143 اسب بخار) و 225 N.m اشاره کرد.

رمضانی با اشاره به دیگر مزایای وانت نیسان زامیاد بیان کرد: بر اساس پارامترهایی که عملکرد هر خودرو را مشخص می‌کنند مانند ظرفیت حمل بار، شیب پیمایی و حداکثر سرعت، وانت نیسان زامیاد توانسته در بین خودروهای سبک تجاری با بهره‌گیری از حداقل گشتاور موتور و حداکثر ظرفیت بار استاندارد، توان شیب روی 30 درصد به همراه توان حمل بار 2/2 تن را به اثبات برساند و این امر در حالی است که عملکرد فنی و توانایی حمل بار بالای این محصول بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر اقدامات انجام‌شده در راستای کاهش مصرف سوخت وانت نیسان شرکت زامیاد خاطرنشان کرد: بر اساس تست‌های استاندارد که در مراکز داخلی انجام می‌شود، مصرف سوخت خودروی بنزینی در سگمنت خودروهای تجاری سبک 11 لیتر در هر 100 کیلومتر است و وانت نیسان دوگانه‌سوز نیز مصرفی در حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد.

معاون مهندسی شرکت زامیاد به مقایسه چند محصول خارجی در سگمنت وانت نیسان برای دستیابی به یک جمع‌بندی در بخش‌ توان حمل بار و میزان مصرف سوخت پرداخت و بیان کرد: به‌طور مثال وانت تویوتای تاکوما (Tacoma) که مجهز به موتور بنزینی 4 سیلندر 7/2 لیتری و وزن 1800 کیلوگرم است، با میزان حمل بار 700 کیلوگرم، در هر 100 کیلومتر 2/11 لیتر سوخت مصرف می‌کند و یا خودروی وانت شورلت کورولادوی (Corolado) مجهز به موتوری با حجم 5/2 لیتر با داشتن وزن 1800 کیلوگرم و توان حمل بار 600 کیلوگرم ، در هر 100 کیلومتر ‌7/10 سوخت می‌سوزاند لذا وانت نیسان با توجه به میزان حمل بار استاندارد و توان موتوری نسبت به نمونه‌هایی که بیان شد در شاخص میزان مصرف دارای مزیت است.

رمضانی در ادامه با اشاره به ساخت 90 درصدی وانت نیسان زامیاد و شرایط فعلی صنعت خودرو، تأکید کرد: در شرایط فعلی قیمت واردات ارزان‌ترین وانت چینی که حمل بار کمتری در حد زیر یک‌تن دارد، به ازای هر دستگاه حدود 250 میلیون تومان است که عملاً چندین برابر قیمت خودروی زامیاد به‌عنوان مناسب‌ترین و پرکاربردترین خودرو در رده خودروهای تجاری سبک در کشور است که در قیاس توان حمل بار، جایگاهی در این حوزه ندارند.

معاون مهندسی شرکت زامیاد، خودروی وانت نیسان را تنها خودروی بنزینی در گروه N2 در کشور و در دنیا خواند و یادآوری کرد: N2 درواقع وزن خالص بالای 3.5 تن است، لذا وانت نیسان تنها وانت موجود بازار ایران است که توانمندی حمل بار، با این ظرفیت را داراست لذا بااین‌حال، وانت نیسان در کنار دیگر وانت‌های زیر یک‌تن بازار (گروه N1) استانداردهای موجود را نیز اخذ کرده است.

وی به بحث ایمنی وانت نیسان نیز اشاره کرد و گفت: نصب سیستم ترمز ABS و EBD، تست کالیبراسیون در مراکز معتبر اروپایی و نصب محدودکننده سرعت برای جلوگیری از تصادفات، بخشی از اقداماتی در راستای بهسازی و به‌روزرسانی است که بر روی این محصول صورت گرفته است.

رمضانی در ادامه ضمن اشاره به برخی از خبرهای منتشر شده در خصوص تصادفات این خودرو گفت: باوجود امکانات ایمنی ازجمله محدودکننده سرعت بر روی وانت نیسان، برخی از رانندگان با برداشتن این محدودکننده و نیز حمل بار غیرمجاز حتی تا دو برابر بیش از 2/2 تن، باعث بروز حوادثی می‌شوند که این موضوع مربوط به شرکت تولیدکننده نمی‌شود. اما برداشت عمومی از نوع انتشار اخبار مربوط به تصادفات جاده‌ای نیسان این است که مشکل از خودرو بوده که کاملاً اشتباه است.

معاون مهندسی شرکت زامیاد در خاتمه با تأکید بر اینکه حمایت از محصول ایرانی، حمایت از میلیون‌ها نفری است که در این عرصه صنعت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنند، افزود: زامیاد در طول بیش از نیم‌قرن تجربه در صنعت خودروسازی کشور همواره تلاش کرده ضمن حفظ محصولات پرکاربرد، کیفیت آن‌ها را نیز ارتقا بخشد. وانت نیسان نیز همچون محصولات دیگر از این قاعده مستثنا نبوده و مهندسان و متخصصان زامیاد هرروز در تلاش هستند تا محصولی را تولید و عرضه کنند که بتواند رضایتمندی مشتریان را پوشش دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بیمه خسارت افت قیمت خودرو اجرایی شود

از بین خودروسازان داخلی اتفاق افتاد؛

کسب امتیاز 762در شاخص رضایت مشتریان برای ایساکو

وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد؛

ساماندهی خودروهای سنگین وارداتی و تولید داخل

ارسال نظر