بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کارشناس بازار آهن و فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازار نیازمند افزایش کنترل نرخ حراج در بورس/ چالش نرخ ارز در صنایع پایین‌دست فولادی

کارخانه‌های فولادی باید با نشست‌های مشترک بین بورس و وزارت صمت، مشکلاتی که این حوزه را تهدید می‌کند را برطرف سازند.
کد خبر : ۱۹۱۲۷۷

مشکلات صنایع پایین‌دستی با جلسات مشترک بورس و وزارت صمت مرتفع می‌شود

محمدحسین دیده‌ور مدیرعامل شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد «بمیلاح» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، به عملکرد صنعت فولاد در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: ایران به‌عنوان یکی از کشورهایی که تا دو سال گذشته، از طریق واردات اقدام به تامین نیاز خود در حوزه فولاد می‌کرد اما در حال حاضر، امروز این صنعت تبدیل به یکی از تولیدکنندگان اصلی دنیا و جزو صادرکنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکلاتی که صنایع پایین دستی را با حواشی روبه‌رو کرده، گفت: بازار با مشکلات عدیده‌ای از جمله نوسان نرخ ارز و تفاوت مقدار عرضه‌ با تقاضا مواجه شده و بدون شک فعالان صنایع پایین دستی با مشکل مواجه خواهد شد.

دیده‌ور با اشاره به نقش بورس‌کالا در تعدیل قیمت بازار عنوان کرد: کارخانجات تولیدی می‌توانند طی نشست‌هایی با مسئولان بورس و سپس با وزارت صمت و نشست مشترک بین آنها پیرامون مشکلاتی که خیلی جدی بازار را تهدید می‌کند، به گفتگو بپردازند.

وی افزود: همچنین با توجه به نقش بورس کالا در شفاف‌سازی قیمت‌ها، به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، بورس می‌تواند کنترل بیشتری پیرامون قیمت حراج داشته باشد تا از افزایش قیمت بی‌رویه برخی از محصولات جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش فعالان بالادستی فولاد در کمک به صنایع پایین دستی چیست، تاکید کرد: قطعا فولاد با تنوعی که در تولید محصولات مورد نیاز کشور در خود ایجاد کرده، این ظرفیت را دارد تا با کمک فعالان و واحدهای تولیدی پایین دستی، بخشی از مشکلات عرضه را حل کنند.

به گفته دیده‌ور، تنها کافی است تا تمام فعالان صنایع از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند تا از عهده برخی از نوسانات و مشکلات برآیند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بورس‌کالا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تعیین «سقف قیمت» باعث رانت می‌شود نه قیمت پایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بهترین زمان برای اصلاح پرتفوی/ نباید مانوری بر سهم‌های بنیادی داد

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

عرضه‌کنندگان در تالار نقره‌ای مکلف به تودیع تضامین/ راهکار پرداخت خسارت اتاق پایاپای به خریدار خارجی

ارسال نظر