بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
معاون مالی «فملی» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

نبض مس سرخ می‌زند / احتمال کمیاب شدن مس بعید است

با توجه به حجم تولید مس در کشور، علاوه بر تامین بودن بازار داخلی، آمار صادرات هم رو به رشد بوده و نبض مس خوب می‌زند و بعید است در ماه‌های آینده با کمیاب شدن آن در بازار جهانی مواجه شویم.
کد خبر : ۱۹۱۲۹۶

نبض مس خوب می‌زند / احتمال کمیاب شدن مس بعید است

محسن بازارنوی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، به وضعیت امروز بازار بورس اشاره و اظهار کرد: فملی یکی از نمادهایی بود که در بازار امروز بیشترین تاثیر را در شاخص نهایی داشت.

وی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر کمیاب شدن مس در بازار جهانی گفت: به طور کلی در بیش از 250 هزار تن تولید مس به شکل سالیانه داریم و مصرف بازار داخلی 150 هزار تن است و این به معنای آن است که در بازار داخلی بیش از 100 هزار تن هم تولید مازاد داریم که بازار را با مشکل مواجه نمی‌کند.

بازارنوی افزود: مس یکی از محصولاتی است که نبض آن خوب می‌زند و همواره فروش آن هم در بازار داخلی و هم بازار جهانی مثبت بوده و تحریم‌های اخیر شاید به حجم فروش تاثیر بگذارد اما ما برابر با بودجه خود در شرکت ملی صنایع مس پیش‌بینی و تولید کرده و صادر خواهیم کرد.

معاون مالی فملی با اشاره به آمار صادرات دو ماهه از سال 98 نیز گفت: توسعه صادرات را می‌توان از حجم صادرات ابتدای امسال متوجه شد که در میان آنها می‌توان به ارسال کشتی 50 هزار تن مس، 10 هزار تن کاتود و 20 هزار تن کنستانتره اشاره کرد.

وی به عملکرد شرکت ملی صنایع مس در بورس کالا اشاره و اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال 98، بیشتر از بودجه مصرف شده برای مس در بورس کالا، فروش داشته‌ایم و در نتیجه نمی‌توان گفت اینکه بازار با یک بیانیه یا شایعه و حتی یک اظهارنظر، عکس‌العمل منفی داشته باشد، بر تمام آن تاثیرگذاشته و همه را پوشش دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر