بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
از ابتدای سال جاری تاکنون اتفاق افتاد؛

بازده 15 درصدی شاخص کل فرابورس ایران

شاخص کل که هفته جاری را با در پیش گرفتن سیر صعودی آغاز و سطح ۲۶۶۵ واحدی را نیز لمس کرده بود، در نهایت در پایان هفته با ایستادن در سطح ۲۶۰۵ واحدی افت هفتگی یک درصدی را تجربه کرد و بازدهی آن از ابتدای سال ۹۸ به ۱۵ درصد رسید.
کد خبر : ۱۹۱۲۹۹

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل که هفته جاری را با در پیش گرفتن سیر صعودی آغاز و سطح ۲۶۶۵ واحدی را نیز لمس کرده بود، در نهایت در پایان هفته با ایستادن در سطح ۲۶۰۵ واحدی افت هفتگی یک درصدی را تجربه کرد و بازدهی آن از ابتدای سال ۹۸ به ۱۵ درصد رسید.

همچنین در این ۵ روز معاملاتی ۷۷۷ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال در بازار اول جابه‌جا شد که بیانگر میزانی از کاهش نسبت به هفته گذشته بود.

در بازار دوم نیز ۵ هزار و ۲۴۱ میلیون سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد که متغیرهای حجم و ارزش در این بازه زمانی در این بازار به‌ترتیب ۷۱ و ۴۴ رشد کردند.

به‌علاوه، دیگر بازار سهام فرابورس در این هفته معاملاتی از معامله ۴ هزار و ۷۸۹ میلیون سهم میزبانی کرد که ارزش این حجم از معاملات در بازار پایه به ۱۱ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با عملکرد هفته پیش این بازار افزایش یافته است.

در سمت دیگر بازار، مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی در این مدت به ۸ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال رسید؛ این میزان از ارزش در دادوستد ۲۰۱ میلیون ورقه رقم خورده است و برخلاف متغیر ارزش، حجم معاملات در این بازار ۱۷ درصد نسبت به هفته پیش از آن رشد کرده است.

نگاهی به آمار معاملات به تفکیک این بازار بیانگر رشد ۹ ۱۰ درصدی حجم و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن و معامله ۴۳۰ هزار ورقه از این اوراق به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال و نیز رشد ۱۸ درصدی حجم و کاهش یک درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نسبت به هفته گذشته است. این در حالی است که ۶ میلیون و ۶۱۰ هزار ورقه متعلق به اوراق بدهی به ارزش ۵ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال نیز در این بازه زمانی معامله شده است.

در نهایت، گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن ۲۱ و ۱۲ درصد از ارزش معاملات خُرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME همچنان صدرنشین جدول ارزش معاملات خُرد بازار سهام و اختیار سهام فرابورس هستند که در هفته جاری این ارزش به ۲۹ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر