بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
مدیر مالی کابل‌سازی تک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد :

بررسی دلایل نوسان «بتک» / اثر مثبت تورم بر این شرکت

رونق صنعت کابل‌سازی در گرو رونق اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه نیروگاهی و پالایشی است.
کد خبر : ۱۹۱۳۰۶
بررسی دلایل نوسان بتک / اثر مثبت تورم بر این شرکت
به گزارش بورس نیوز ، بتک از جمله نمادهایی است که اخیرا نوسان قیمتی زیادی تجربه کرده است.

هاشمی مدیر مالی شرکت کارخانجات کابل سازی تک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در آین خصوص بیان کرد: جهش ناگهانی قیمت سهم بیشتر ناشی از حضور عده ای نوسان گیر بود که سعی در بالا بردن قیمت سهم داشتند. 

وی افزود: این عده با تکیه بر ارزش زمین کارخانه قدیمی شرکت در شهر اراک اقدام به بالا بردن سهم کردند. اما نکته اینجا است که با وجود ارزندگی این زمین فعلا خریداری برای آن وجود ندارد و امکان فروش دارایی مذکور فراهم نیست.

مدیر مالی بتک در رابطه با وضعیت سودآوری شرکت گفت: اتفاق خاصی در روند سودآوری شرکت رخ نداده و فعلا سودآوری شرکت رشدی نداشته است. حتما هر اتفاق با اهمیتی به اطلاع سهامداران خواهد رسید. البته افزایش نرخ تورم، فشار صنایع تولیدی  را کاهش داد. هم تقاضا کمی افزایش داشته و هم ارزش دارایی ها افزایش یافته و هم ارزش بدهی شرکت ها به سبب افت ارزش پول ملی کاهش داشته است. از این رو می توان گفت اثر تورم تا حدی مثبت بوده است. ولی رونق صنعت کابل سازی در گرو رونق اجرای پروژه های بزرگ در حوزه نیروگاهی و پالایشی است. 

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم سهامداران با در نظر گرفتن اطلاعات واقعی اقدام به معامله کنند تا ضرر و زیانی متحمل نشوند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Germany
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
جالب این سهم اصلا معامله نمیشه که حرف از نوسان مثبت میزنه این مدیر مالی عزیز؟!!!!
این شرکت سرمایه اش 900 میلیون تومن اون زمین اراکش هم بالای 22 میلیارد تومن فروش محصوولاتش هم بالای 50 میلیارد تومن ولی هیچ سودی شناسایی نمیکنه و اکثرا زیان اعلام میکنه و سود فقط یه شرکت بازرگانی که کار فروش محصولات کابل تک بر عهده داره شناسایی میکنه .