بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کارشناس بازاز سرمایه مطرح کرد:

خبرهای سیاسی دلیل منفی شدن بازار در روز گذشته

کارشناس بازار سرمایه به موضوع روند منفی شاخص در بازار در روز گذشته گفت: بخشی از روند منفی بازار روز گذشته ناشی از خبرهای سیاسی بود که در بازار شنیده شد و بخش دیگر آن مربوط به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها بود که به نوعی به مرزهای تاریخی رسیده‌اند.
کد خبر : ۱۹۱۳۲۶

به گزارش بورس نیوز، همایون دارابی درباره آخرین شرایط معاملات در بازار اظهار کرد: هفته گذشته شاخص بورس به دلیل سقف‌شکنی‌ها و رکوردهای تاریخی که قیمت‌های سهام از خود بر جای گذاشتند وارد فاز اصلاح شد و در آخر شاخص نزدیک به 4درصد افت کرد.

وی افزود: روز گذشته بازار به دلیل ارزنده شدن قیمت‌ها شروع متعادلی را تجربه کرد و شاخص یک هزار واحد مثبت شد اما از اواسط روز به دلیل برخی از مسائل موجود روند بازار تغییر کرد و حدود یک درصد کاهش یافت.

دارابی با تاکید بر اینکه خبرهای تاثیرگذار بر روند بازار سرمایه رو به پایان است افزود: انتظار داریم که بازار امروز یا فردا تغییر مسیر دهد و به سمت مثبت شدن پیش برود. زیرا هر خبری را که قرار بود اعلام شود در این روزها مطرح شده است.

کارشناس بازار سرمایه به موضوع روند منفی شاخص در بازار در روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد: بخشی از روند منفی بازار روز گذشته ناشی از خبرهای سیاسی بود که در بازار شنیده شد و بخش دیگر آن مربوط به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها بود که به نوعی به مرزهای تاریخی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: روز گذشته شاخص در صبح و شروع بازار مثبت بود و به نظر می‌رسید که اگر امروز اتفاق خاصی رخ ندهد بازار متعادل شود.

دارابی در خصوص کاهش قیمت روز گذشته بیشتر نمادهای فلزی در بازار گفت: علاوه بر تحریم‌ها که سبب ایجاد جو روانی در بازار شد، ابلاغ بخشنامه‌های داخلی مبنی بر محدودیت صادرات میلگرد تا حدودی بر نمادهای مربوطه تاثیرگذار بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر