بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
مدیر مالی شرکت آهن و فولاد ارفع در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

سرد نشدن کوره‌ها هنر فولادسازان برای کنترل هیجان بازار

اعلام اخباری مبنی بر تحریم صنایع فولادی در هفته‌های آتی سبب بروز هیجان در بازار از جمله ریزش شاخص بورس شده است اما هنر فولادی‌ها در این میان این است که اجازه ندهند چرخ تولیدشان متوقف شود تا بتوانند بازار را به نوعی کنترل کنند.
کد خبر : ۱۹۱۳۳۷

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: در چند روز گذشته خبرها مبنی بر تحریم صنایع فولادی شدت گرفته و علاوه بر بازار داخلی، شاهد تاثیرات ان در بازار جهانی و آسیایی هم هستیم اما اینکه این صنایع منظور چه کسانی هستند، باید منتظر ماند.

وی دلیل انتظار برای مواجهه با تحریم‌های آتی را اینگونه عنوان کرد: باید دید که آیا منظور کشورهای تحریم‌کننده باز هم به واردات آهن و یا برخی از آلیاژهای خاص برمی‌گردد یا اینکه برنامه تازه‌ای در راه است اما در صورتی که باز هم موضوع محدود شدن واردات در میان باشد، می‌توان آن را از راه دیگری جبران کرد و مشکل جدی برای صنعت به وجود نمی‌آورد.

اسماعیلی همچنین به بروز هیجان در بازار اشاره و خاطرنشان کرد: سهامداران و به طور کل کسانی که در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به طور طبیعی با موج هیجانات، تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که ممکن است حتی به روند تولید کشور هم صدمه بزند اما هنر فولادی‌ها این است که به عنوان تولیدکننده، اجازه ندهند چرخ تولیدشان لنگ بزند.

مدیر مالی فولاد ارفع در خصوص عملکرد مالی فولاد ارفع در یک ماهه اخیر نیز گفت: در اردیبهشت ماه با وجود اینکه هنوز چند روزی تا پایان ماه باقی مانده است، اتفاق مالی خاصی که گویای سیر صعودی یا نزولی ارفع باشد، رخ نداده و باید منتظر اتفاقات هفته‌های آتی باشیم.

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص بورس با 5 هزار واحد افت در پایان معاملات امروز به ۲۰۴ هزار و ۶۷ واحد رسید و فولادی‌ها یکی از نمادهای تاثیرگذار و پربیننده در شاخص امروز بورس معرفی شده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر