بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تخلفات خودروسازان در ایفای تعهدات معوق و استارت رب گوجه فرنگی برای ثبت رکوردهای قیمتی جدید.
کد خبر : ۱۹۱۳۵۱
دم خروس خودرویی ها را باور کنیم یا نه؟/ استارت رب گوجه برای حرکت

به گزارش بورس نیوز فردا صبح کمیسیون اقتصادی هیات دولت خروج دولت از شرکت های بزرگ بورسی را بررسی می کند. در پالایشگاه‌ها، بانک‌ها و خودروسازی‌ها حضور دولت پررنگ‌تر از سایر صنایع است و به دنبال این خبر برخی سهامداران شروع به پایکوبی کردند. 

ولی وقتی نظر فعالان این شرکت ها جویا شدیم گفتند چه نوشداروی بد موقعی! الان که تحت فشار تحریم ها قرار داریم، خروج دولت از سهم‌ها فقط برای جذب نقدینگی است و خیلی از شرکت هایی که دولت سهامدار آنهاست و وضعیت مناسبی ندارند، به محض واگذاری و عدم حمایت دولت سقوط خواهند کرد. خودروسازی ها از بقیه اوضاع وخیم تری دارند و این روزها به شدت روی حمایت پدر حساب باز کرده‌اند.

دم خروس خودروسازان را باور کنیم یا نه؟
در حالی که اهالی جاده مخصوص مرتبا از مشکلات تولید می نالند و زیر بار تعهدات معوق شانه خم کرده اند، ولی فروش های فوری تمامی ندارد. ظاهرا خودروسازان که قرار بوده ۸۰ درصد تولیدات خود را به تعهدات معوق اختصاص دهند و فقط ۲۰ درصد را به روش فروش فوری (البته در ادبیات خودروسازان منظور از فوری ۳۰ روزه است) عرضه کنند، پا از گلیم فراتر نهاده و ۳۰ تا ۴۰ درصد تولیدات را فوری می فروشند! 

رب گوجه، طلا شد و شکر، کیمیا!
رب گوجه فرنگی که رکورددار بیشترین افزایش نرخ در بین محصولات غذایی بود بعد از شنیدن خبر افزایش قیمت تن ماهی عنان از دست داده و برای عقب نماندن از قافله، قصد رکوردشکنی مجدد دارد. شکر هم نایاب شده و اهالی مولوی با قیمت ۵ رقمی به فروش می رسد. سازمان حمایت اما همچنان خود را به خواب زده و اصرار دارد که همه چیز عادی است 

بانکداران عرب هم مشمول دریافت ارز دولتی بوده اند!
هنوز حیرت مان بابت تخصیص ارز دولتی و دلار ۴۲۰۰ تومانی به شکم گربه های از ما بهتران تمام نشده بود که خبر رسید یک از بانک های شیخ نشین عرب بیش از ۹ میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر