بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
حداقل افزایش نرخ داروهای عمومی این شرکت داروساز، 9 درصد و در بسیاری از داروهای خاص‌تر در برخی موارد حتی رشدهای بیش از 50 درصد ملاحظه شده است.
کد خبر : ۱۹۱۳۵۶
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از داستان های مربوط به تخصیص ارزهای 4200 تومانی دولت به شرکت‌های تولیدکننده دارو در ماه‌های انتهایی سال گذشته و با توجه به نقش حیاتی ثبات قیمت دارو و احتمال دخالت دولت در قیمت‌گذاری‌های محصولات شرکت‌های داروسازی، بسیاری از سرمایه‌گذاران بازارسرمایه آینده‌ای مناسبی را برای این صنعت متصور نبودند.

با این حال بسیاری از شرکت های داروسازی همچون اکسیر، گزارش‌های جالب توجه را در ماه های گذشته منتشر کرده و بنابر گزارش حسابرسی شده منشر شده، داروسازی اکسیر که با تولید انواع آمپول، شربت، قرص، کپسول و ویال و غیره، از داروسازان بزرگ کشور محسوب می‌شود که با افزایش چشمگیر قیمت فروش محصولات خود به ویژه در ماه های اخیر، سود آوری قابل توجهی را به ثبت رسانده است. 
شاید بد نباشد در جدول ذیل نگاهی به مقایسه متوسط نرخ های داخلی سال گذشته محصولات اصلی این شرکت و نرخ های سال 1397 شرکت بیاندازیم تا زوایای رشد سودآوری این شرکت در عملکرد سالیانه 1397 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر نمایان گردد.

رشد 2.5 برابری

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می گردد حداقل افزایش نرخ داروهای عمومی 9 درصد و در بسیاری از داروهای خاص تر در برخی موارد حتی رشدهای بیش از 50 درصد هم ملاحظه می شود.

رشد 2.5 برابری
اشتراک گذاری :
ارسال نظر