بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس:

دولت به حوزه حمل و نقل ریلی یارانه دهد

رئیس کمیته حمل‌و‌نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید در جهت پرداخت سوبسید و یارانه به حوزه حمل‌و‌نقل ریلی اقدام کند، قطعا تنها راه کار در این عرصه ارائه کمک‌های مالی از سوی دولت به این بخش است.
کد خبر : ۱۹۱۳۸۳

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم‌زاده درباره احتمال افزایش 20 درصدی قیمت بلیط قطار در سال جاری، اظهار کرد: به نظر من در شرایط کنونی افزایش قیمت بلیط حمل‌و‌نقل ریلی به هیچ وجه به صلاح نیست، زیرا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، مردم توان و تحمل افزایش قیمت‌ها را ندارند.

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در خانه ملت ادامه داد: مسئولان حمل‌و‌نقل ریلی باید از وضعیت کنونی حمل‌و‌نقل هوایی و ناوگان هواپیمایی درس بگیرند، زیرا شاهد بودیم که با افزایش نرخ بلیط هواپیما، عملا پروازهای هوایی از سبد مسافرتی مردم حذف شد و در شرایط کنونی ایرلاین‌ها به دلیل کاهش درآمد با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

وی افزود: مشکلات فعلی در حمل‌و‌نقل ریلی از جمله کمبود بودجه، افزایش قیمت تجهیزات و گران تمام شدن خدمات واضح و مبرهن است، اما به نظر من نباید جبران این مشکلات به گردن مردم بیفتد.

کاظم‌زاده ادامه داد: در چند سال اخیر با افزایش نرخ ارز و گران شدن تجهیزات، حمل‌و‌نقل ریلی و شرکت‌های مربوطه اعلام می‌کنند که با وضعیت کنونی دیگر توان فعالیت ندارند، از این رو به نظر من راهکار اصلی در این عرصه، افزایش حمایت دولت از این بخش است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دولت باید در جهت پرداخت سوبسید و یارانه به حوزه حمل‌و‌نقل ریلی اقدام کند، قطعا تنها راه کار در این عرصه ارائه کمک‌های مالی از سوی دولت به این بخش است.

رئیس کمیته حمل‌و‌نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: تنها نتیجه افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار افزایش تلاطم در بازارهای اقتصادی کشور خواهد بود، زیرا بخشی از حمل بار توسط حمل‌و‌نقل ریلی صورت گرفته و با افزایش نرخ‌ها، عملا قیمت کالاها نیز بالا خواهد رفت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر