بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

ماهی به دمش رسید/ گزارش افزایش نرخ سیمانی‌‌ها به «صمت» می‌رود

ظرف ۲ هفته آینده گزارش نهایی درخواست افزایش قیمت سیمان به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال گردد.
کد خبر : ۱۹۱۳۹۸
به گزارش بورس نیوز ، به رغم افزایش نرخ های عجیب و غریب تمامی کالاها از رب گوجه و تن ماهی تا خودرو و مسکن و... قیمت سیمان اما افزایش نداشته و در چند سال اخیر متناسب با نرخ تورم رشد نکرده است. این در حالی است که هزینه های تولید از جمله هزینه حقوق و دستمزد هر ساله افزایش داشته است. 
در این سال ها هر گاه صحبت از افزایش نرخ سیمان به میان آمده، عده ای مقاومت کرده اند و افزایش نرخ سیمان را محرک گرانی قیمت مسکن اعلام کرده اند. در حالیکه قیمت مسکن هم در یکی_دو سال گذشته، به طرز سرسام آوری گران شده است. سیمانی ها از مدت ها قبل خبر داده اند به دنبال اصلاح نرخ سیمان هستند و باید دید این بار قیمت سیمان متناسب با بقیه کالاها تغییر خواهد کرد یا نه؟

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: گزارش کارشناسی مربوط به بررسی بهای تمام شده سیمان که توسط یک موسسه معتبر در حال تهیه بود، با سناریوهای مختلف و بسیار دقیق آماده شده و به انجمن تحویل شده و مورد تایید اعضای انجمن هم قرار گرفته است. مقرر شده این گزارش با گزارشی که در بهمن ۹۷ توسط مرکز پژوهش های مجلس ارائه کرده بود تجمیع شده و در نهایت، ظرف ۲ هفته آینده گزارش نهایی درخواست افزایش قیمت سیمان به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال گردد. 

وی افزود: طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس، نرخ سایر مصالح ساختمانی به طور میانگین افزایش تقریبا ۱۵۰ درصدی داشته؛ در حالی که نرخ سیمان در سال های اخیر متناسب با رشد هزینه های تولید اصلاح نشده است. بنابراین افزایش نرخ سیمان منطقی است؛ ولی هنوز نمی توان در مورد میزان افزایش نرخ احتمالی اظهار نظر کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر