بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
اگر درخواست افزایش نرخ سیمان همراه با مدارک و مستندات مربوط به بهای تمام شده به سازمان حمایت برسد، این مدارک توسط کارگروه بررسی شده و نرخی که حاشیه سود تولیدکننده هم حفظ شود، در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۱۴۱۱
به گزارش بورس نیوز ، طبق صحبت های دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، گزارش بررسی بهای تمام شده سیمان آماده شده و انجمن صنفی قرار است ظرف یکی_دو هفته آینده درخواست افزایش نرخ را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کنند. هر چند انجمن صنفی میزان افزایش نرخ درخواستی را اعلام نکرده ولی برخی فعالان صنعت سیمان معتقدند با توجه به رشد هزینه های تولید و عدم اصلاح نرخ سیمان در چند سال اخیر، افزایش نرخ ۳۰ تا ۶۰ درصدی منطقی است. البته سیمان جزو کالاهای استراتژیک طبقه بندی شده و با در نظر گرفتن آثار روانی افزایش نرخ سیمان و احتمال تورم در بخش مسکن، ممکن است مقاومت هایی بر سر افزایش نرخ سیمان باشد.

یک منبع آگاه در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این خصوص به خبرنگار بورس نیوز گفت: سیمانی ها امسال هیچ درخواست افزایش نرخی ارسال نکرده اند؛ ولی در صورت ارسال درخواست افزایش نرخ به سازمان حمایت، بررسی مدارک و مستندات ارائه شده جهت افزایش نرخ حدود ۲ تا ۳ هفته زمان خواهد برد و پس از آن به درخواست ارائه شده پاسخ خواهیم داد. البته اگر در زمان بررسی مدارک مشکل یا اختلاف نظری ایجاد شود، ممکن است اظهار نظر نهایی کمی بیشتر به طول انجامد. 

وی افزود: اگر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درخواست افزایش نرخ سیمان را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کند، کار با وقفه مواجه خواهد شد؛ چرا که مدارک و مستندات ارائه شده یکبار توسط صمت بررسی شده و نرخی اعلام خواهد شد و پس از آن مجددا پرونده به سازمان حمایت ارجاع خواهد شد. ضمن اینکه ممکن است نرخی که وزارت صمت تعیین کرده توسط سازمان حمایت تایید نشود. 

وی در رابطه با انتقاداتی که به قیمت سیمان وارد شده گفت: به هر حال قیمت گذاری برخی کالاها از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ ولی اگر درخواست افزایش نرخ سیمان همراه با مدارک و مستندات مربوط به بهای تمام شده به سازمان حمایت برسد، این مدارک توسط کارگروه بررسی شده و نرخی که حاشیه سود تولیدکننده هم حفظ شود، در نظر گرفته خواهد شد. حمایت از تولیدکنندگان هم جزو اهداف این سازمان بوده و قرار نیست فشاری به تولیدکننده کالایی خاص تحمیل کنیم.

در مورد افزایش نرخ سیمان اینجا بیشتر بخوانید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۲
دوگانگی در بورس: برای حمایت از سیمانی ها 5% به 5% قیمت ها را بالا می برند در صورتی که به دلیل کثرت بی حد و حصر کارخانه های تولید سیمان سود چندانی عاید کشور نمی کنند ولی روانکارها را که معلوم نیست کی و چگونه قیمت و خوراکشان در سال 98 محاسبه خواهد شد متوقف می کنند، این وسط سهامدار چه کند که سرمایه اش خوابیده است؟ پالایشگاه ها قیمت سهمشان از افزایش صد درصدی بالاتر زده ولی روغنکارها نه، لطفاً رسیدگی کنید