بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: انتشار اوراق نیازمند نقدینگی و یا دارایی‌های مشهود و ملموس بوده که نقش پشتوانه این اوراق را ایفا می‌کند. از آنجا که بانک مسکن برای اعطای تسهیلات وثیقه ملکی از تسهیلات‌گیرندگان دریافت می‌کند، در نتیجه انتشار اوراق توسط این بانک به سادگی امکانپذیر است.
کد خبر : ۱۹۱۴۳۹

به گزارش بورس نیوز، سید حمید پورمحمدی درباره امکان انتشار اوراق مالی در دو قسمت توسط بانک‌ها اظهار کرد: بخش اول مربوط به حوزه مالی دولت است و طبق مجوزی که قانون بودجه به دولت داده، امسال باید حدود 44 هزار میلیارد تومان اوراق مالی توسط دولت منتشر شود.

وی افزود: هر اندازه که بانک مسکن آمادگی انتشار اوراق را داشته باشد، سازمان برنامه و بودجه نیز آمادگی واگذاری بخشی از ماموریت انتشار اوراق مالی دولت به این بانک را دارد و اگر هم موانعی برای عاملیت بانک مسکن وجود داشته باشد، برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: قسمت دوم انتشار اوراق مالی به بخش غیردولتی تعلق دارد که بانک مسکن به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور دارای موقعیت ممتاز و منحصر به فردی است.

وی توضیح داد: انتشار اوراق نیازمند نقدینگی و یا دارایی‌های مشهود و ملموس بوده که نقش پشتوانه این اوراق را ایفا می‌کند. از آنجا که بانک مسکن برای اعطای تسهیلات وثیقه ملکی از تسهیلات‌گیرندگان دریافت می‌کند، در نتیجه انتشار اوراق توسط این بانک به سادگی امکانپذیر بوده و در واقع امکان پشتوانه انتشار اوراق در بانک مسکن مهیاست.

پورمحمدی تاکید کرد: برای انتشار اوراق در بازار سرمایه نیازمند طراحی ابزار هستیم و بانک مسکن در یکی، دو دهه اخیر همواره در زمینه نهادسازی و ابزارسازی در حوزه مالی نقش فعال و موثری ایفا کرده و در عین حال لازم است بانک این رسالت را ادامه داده تا بتواند از ظرفیت بازار سرمایه بیشتر استفاده کند.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به این سوال که امکان انتشار درباره اوراق رهن ثانویه توسط بانک مسکن و برخی موانعی موجود گفت: آنچه که از دولت و مجلس بر می‌آید، چه از طریق مصوبات هیات وزیران یا مصوبات سران قوا و یا بودجه سنواتی، برای رفع موانع استفاده از ابزارهای نوین مالی در بانک مسکن دنبال خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا آمادگی هر نوع همکاری با بانک مسکن را دارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر