بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

برداشت گندم در بوشهر 6برابر سال قبل

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در برخی از استان‌ها با توجه به مناسب بودن میزان بارش در کشت‌های دیم حجم برداشت گندم افزایش چشمگیری را داشته است. میزان برداشت گندم در استان بوشهر حدود 6 برابر سال گذشته است و این اتفاق در استان فارس نیز وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۱۵۲۳

به گزارش بورس نیوز، سیدعلاءالدین خادم درباره میزان برداشت گندم در برخی استان‌های کشور، اظهار کرد: در سال جاری باتوجه به اینکه شاهد بروز سیل در برخی از استان‌ها بودیم و خساراتی را به بارآورد اما در استان‌هایی مانند فارس وضعیت تولید گندم در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب‌تر است.

نماینده مردم سپیدان در خانه ملت افزود: در برخی از استان‌ها با توجه به مناسب بودن میزان بارش در کشت‌های دیم حجم برداشت گندم افزایش چشمگیری را داشته است. میزان برداشت گندم در استان بوشهر حدود 6 برابر سال گذشته است و این اتفاق در استان فارس نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سال جاری باتوجه به حجم بارش‌ها و مناسب بودن آن تنها سالی باشد که به صورت واقعی و طبیعی در زمینه برداشت گندم به خودکفایی دست پیدا کنیم. در زمینه گندم که کالایی استراتژیک در زندگی مردم محسوب می‌شود جای نگرانی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: دولت در حال حاضر به دنبال خرید به‌روز گندم است تا تولیدکنندگان نیز از نظر دریافت مطالبات خود همانند سال‌های گذشته دچار مشکلات نشوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در خرید گندم به عنوان کالای استراتژیکی مانند گندم عملکرد مناسبی را داشته باشد. در شرایط فعلی فضای مناسبی در زمینه تولید و خرید گندم توسط دولت وجود دارد.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر