بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کاهش حاشیه سود درآمدهای ناشی از فروش تجهیزات سخت‌افزاری به دلیل رشد بهای تمام شده در سال 1397، بی‌شک یکی از بزرگترین دغدغه‌های این شرکت در سال جاری نیز خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۱۵۵۰

تحقق سودی نه چندان دلچسب از « مداران» در سال مالی 1397 :

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، همان‌گونه که از شرکت داده‌پردازی انتظار می‌رفت، ثبات روند سودآوری سال‌های گذشته این شرکت نتوانست شرایط ویژه ای را برای سرمایه‌گذاران به وجود بیاورد و در سالی که بسیاری از شرکت‌های بورسی با استفاده از تورم به وجود آمده، سودهای مناسبی را روانه بازار کردند، این شرکت با تحقق تنها 400 ریال به ازای هر سهم تا حدودی سهامدارانش را به اتخاذ تصمیمی جدی در سال جاری مجبور کرد.

تحقق سودی نه چندان دلچسب از « مداران» در سال مالی 1397 :

فعالیت‌ها و درآمدهای اصلی شرکت مربوط به عواید حاصل از فروش کالا (عمدتا فروش تجهیزات ماشین‌های بزرگ، ملزومات اطلاع‌رسانی و نرم‌افزارها) و درآمدهای حاصل از ارائه خدمات به بانک‌های مختلف و شرکت‌های درخواست‌کننده خدمات کامپیوتری (نظیر اجاره ماشین‌های بزرگ، سرویس و تعمیرات ماشین‌های بزرگ و پشتیبانی نرم‌افزار‌های کاربردی و بنیادی) است.

تحقق سودی نه چندان دلچسب از « مداران» در سال مالی 1397 :

کاهش حاشیه سود درآمدهای ناشی از فروش تجهیزات سخت‌افزاری به دلیل رشد بهای تمام شده در سال 1397، بی‌شک یکی از بزرگترین دغدغه‌های این شرکت در سال جاری نیز خواهد بود. از طرفی شاید بتوان رشد درآمدهای ناشی از خدمات داده پردازی در سال 1397 در مقایسه با سال مالی 1396 را ناشی از تغییر استراتژی‌های مدیران این شرکت در مواجهه با رشد نرخ ارز و تامین قطعات دانست.

شرکت داده‌پردازی ایران در سال 1397 با تحقق درآمدی 1.649 میلیارد ریالی موفق به شناسایی سود خالصی 260 میلیارد ریالی شد که در مقایسه با سال مالی 1396، رشدی 23 درصدی را نشان می‌دهد.

عمده قراردادهای پشتیبانی و اصلی ترین مشتریان این شرکت بانک‌های بزرگ کشور بوده که در نمودار ذیل مشاهده می‌شود.

از نکات جالب در این خصوص می‌توان به ورود بانک ملی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتریان این شرکت در سال مالی 1397 و کاهش سهم بانک رفاه و کشاورزی در این سال اشاره کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر