بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
این پالایشگاه قدیمی در حالی با شناسایی سود خالصی ۳۲.۲۷۱ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۷ را به پایان رسانده بود که در سال مالی ۱۳۹۶ تنها ۱۳.۳۳۳ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده بود.
کد خبر : ۱۹۱۵۵۱

3200 میلیارد تومان، سود خالص پالایشگاه تهران در سال مالی 1397:

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، رشد موازی قیمت نفت و ارز از مهمترین دلایل رشد سودآوری پالایشگاه‌های کشور در سال مالی ۱۳۹۷ بوده و پالایشگاه تهران نیز همانند سایر پالایشگاه‌های کشور از این قاعده مستثنی نبوده است.

این پالایشگاه قدیمی در حالی با شناسایی سود خالصی ۳۲.۲۷۱ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۷ را به پایان رسانده بود که در سال مالی ۱۳۹۶ تنها ۱۳.۳۳۳ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده بود.

3200 میلیارد تومان، سود خالص پالایشگاه تهران در سال مالی 1397:

از نکات جالب توجه منتشر شده توسط این شرکت می‌توان با افزایش حاشیه سود ناخالص در حدود ۱.۵ درصدی این شرکت در مقایسه با سال ۱۳۹۶ اشاره داشت که در این شرایط عجیب کسری بودجه دولت، چنین اقداماتی از سوی وزارت نفت سوالاتی بسیار را به ذهن متواتر می‌سازد.

لازم به ذکر است این افزایش ناچیز حاشیه سود ناخالص در حالی که مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۳۹۷ بیش از ۳۷.۰۰۰ میلیارد تومان بوده عددی چشمگیر است.

از این موضوع که تنها راه‌های افزایش سودآوری شرکت‌های تولیدی کشور در سال‌های اخیر، بروز مشکلات اقتصادی نظیر کاهش ارزش پولی، که بگذریم، به نظر می‌رسد، افزایش سودآوری پالایشگاه‌های فعال در بورس در سال ۱۳۹۷ تا حدود زیادی در قیمت‌های کنونی سهام این شرکت‌ها دیده شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر