بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
مدیر مالی «داوه» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بهره‌برداری از طرح توسعه در مهرماه

با بهره‌برداری از این طرح، علاوه بر آنکه حجم تولید را افزایش خواهد داد باعث تولید محصولات با کیفیت بالاتر نیز خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۱۵۶۹
بهره برداری از طرح توسعه در مهرماه

به گزارش بورس نیوز، سهم شرکت داروسازی آوه سینا از ابتدای سال جاری تاکنون رشد قیمت تقریبا ۵۰ درصدی در کارنامه خود ثبت کرده است. این شرکت که در روزهای پایانی سال گذشته، افزایش سرمایه ۳۷ درصدی از سود انباشته را به ثبت رساند، در ۱۲ ماهه ۹۷ بیش از ۵۱ میلیارد تومان فروش داشته که ۱۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. ظاهرا طرح توسعه این شرکت در سال جاری به بهره برداری می رسد.

زاهدی مدیر مالی شرکت داروسازی آوه سینا «داوه» در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: عملیات اجرای پروژه تولید داروی خوراکی سرطان در خرداد ماه به اتمام رسیده و در مهرماه این طرح به بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: با بهره برداری از این طرح هم حجم تولید افزایش خواهد یافت و هم محصولات با کیفیت بالاتر تولید خواهد شد. داروهای خوراکی ضد سرطان در حال حاضر وارداتی است و تامین هر بسته آن هزینه بالای یک میلیون تومان به بیماران سرطانی تحمیل می کند. با بهره برداری از این طرح، این دارو در داخل کشور و با هزینه ای بسیار کمتر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. آثار مالی این طرح در نیمه دوم سال بر صورت های مالی «داوه» نمایان خواهد شد.

این فعال صنعت دارو در رابطه با پیش بینی روند سودآوری شرکت اظهار داشت: حتی با فرض عدم افزایش نرخ فروش محصولات، سودآوری شرکت در سال جاری بهتر از سال گذشته خواهد بود. فعلا خبری از افزایش نرخ دارو نیست و مواد اولیه صنعت با ارز دولتی تامین می شود. هر چند شایعاتی در مورد حذف ارز دولتی صنعت دارو مطرح شده، اما تا این لحظه هیچ خبری از عملی شدن این شایعه نیست. البته حذف ارز دولتی را اتفاق مثبتی برای صنعت دارو ارزیابی نمی کنم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر