بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
مدیرعامل شرکت پاکدیس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

طرح توسعه که سبد محصولات «غدیس» را تنوع می‌بخشد

با افزایش نرخ فروش محصولات حاشیه سود حفظ می شود، ولی مبلغ ریالی درآمد و به تبع آن مبلغ ریالی سود افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۹۱۵۸۳
طرح توسعه که سبد محصولات «غدیس» را تنوع می بخشد

به گزارش بورس نیوز ، «غدیس» در چند روز اخیر بی اعتنا به روند بازار سرمایه پیش می تازد و رشد مناسبی هم داشته است. شرکت پاکدیس روز گذشته، خبر از افزایش نرخ تقریبا ۱۷ درصدی فروش ماالشعیر و  خود داده و انواع آبمیوه داده و با توجه به فروش ۷۰ هزار لیتر آبمیوه که در بودجه این شرکت آمده، درآمد حداقل ۲۷۰ میلیارد تومانی فروش و سود ناخالص تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومانی دور از انتظار نیست.  این در حالی است که این شرکت تولیدکننده رب گوجه فرنگی نیز هست و با وجود شیب صعودی قیمت ها، «غدیس» هنوز خبری از افزایش نرخ رب گوجه اعلام نکرده است. 
لازم به ذکر است درآمد فروردین ماه پاکدیس رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. 

ناصر صمدی مدیرعامل شرکت پاکدیس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص پیش بینی روند درآمد شرکت بیان کرد: رشد درآمد شرکت نسبت به سال گذشته، ناشی از افزایش نرخ محصولات بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بخشی از افزایش نرخ فروش محصولات به علت افزایش هزینه های تولید اعمال شده و در واقع افزایش بهای تمام را پوشش خواهد داد. اما نکته اینجاست که با افزایش نرخ فروش محصولات حاشیه سود حفظ می شود، ولی مبلغ ریالی درآمد و به تبع آن مبلغ ریالی سود افزایش خواهد یافت.

وی در مورد تاثیر افزایش نرخ رب گوجه فرنگی بر سودآوری شرکت گفت: مقداری رب گوجه فرنگی هم در سبد محصولات پاکدیس هست؛ ولی از آنجا که رب گوجه فرنگی به صورت فله تولید می شود، نوسانات قیمتی رب گوجه در بازار اثر چندانی بر سودآوری شرکت ندارد.

صمدی در رابطه با سایر برنامه های پاکدیس اظهار داشت: تنوع در طعم محصولات و تنوع بسته بندی جزو برنامه های همیشگی شرکت است. اما طرح توسعه ای جهت تولید محصولات بدون گاز یک لیتری در بسته بندی پت در دست اجرا است که ظرف ۳_۴ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. سرمایه مورد نیاز این طرح توسعه از منابع مالی داخلی شرکت تامین شده و نیازی به افزایش سرمایه نخواهد بود. با بهره برداری از این طرح، سبد محصولات شرکت متنوع تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: حاشیه سود محصولات جدید تفاوت چندانی با حاشیه سود محصولات فعلی نخواهد داشت. نکته حائز اهمیت در صنعت غذایی این است که این صنعت همچون بعضی کسب و کارهای جدید و استارت آپ ها، جهش ناگهانی سود ندارد؛ ولی ثبات در روند فعالیت و حداقل آسیب پذیری از تحریم ها و شیب ملایم و صعودی سودآوری، از مهمترین تفاوت ها و نقاط قوت این صنعت است. وضعیت ترازنامه ای پاکدیس هم از استحکام مناسبی برخوردار است و به روند مثبت سودآوری شرکت خوشبین هستیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر