بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به جنجال جدید اهالی جاده مخصوص و امپراتوری با جیب خالی در راه بورس و...
کد خبر : ۱۹۱۸۰۹
مپراتوری با جیب خالی/ سنگ اندازی یک قطعه ساز در جاده مخصوص

به گزارش بورس نیوز، اهالی جاده‌مخصوص در ایجاد حواشی رکورددار هستند و روزی نیست که خبری از این صنعت جنجال به پا نکند. 

ماجرا ازین قرار است که ظاهرا یکی از قطعه‌سازان که بدجور هم برای خرید سهام خودرویی‌ها از دولت و به دست گرفتن سکان مدیریت دو خودروساز مطرح دندان تیز کرده، از بلبشوی بازار خودرو سوءاستفاده کرده و با وجود آنکه در انبارهایش قطعه دارد، اما از تحویل آن به خودروسازان سر باز زده است. وقتی هم که از این قضیه خبری نقل شد، بنای داد و قال گذاشتند و تهدید به شکایت و اقامه دعوی دادند. عجیب تر اینجا است که در صدر فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی، نام این قطعه ساز می درخشد.

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود؛ خودروسازان بزرگی که این روزها در تحویل خودروهای پیش فروش شده سال قبل تایرش در گِل مانده، امروز باز هم خبر داد روز هفتم خردادماه در راستای تنظیم بازار اقدام به فروش فوری خودرو خواهد کرد. به این بزرگوار بفرمائید برادر تو خود ریشه نابسامانی بازار خودرویی! همان ها که پیش فروش کردی و پولش را گرفتی تحویل بده، تنظیم بازار پیشکش!

شاید بارها از خود پرسیده باشیم که چرا این همه تخلف در جاده مخصوص، صدای اعتراض کسی را درنیاورده؟ پاسخ واضح است تا وقتی سکان مدیریت جاده مخصوصی ها دست ژن های خوب یا به قول هنرمندان ژن های خوک باشد، نباید هم اعتراضی صورت بگیرد. نام پسر عمو و خواهرزاده یکی از آقایون این روزها در هیئت مدیره یکی از قطعه سازان به وضوح نمایان است.

چیزی که در این میان مسکوت مانده است، قصور مدیران این صنعت به داخلی سازی است. وقتی بعد از 25 سال تولید پراید هنوز امکان تولید قطعات آن را در داخل نداریم، حرف از تولید خودروهای کمی لوکس تر شبیه جوک است. با این وضعیت پدر خانواده باید باز هم دست در جیب مردم کند تا شاید بتواند این صنعت ورشکسته را چند صباح دیگر سر پا نگهدارد.


امپراطوری با جیب خالی 
از عجایب بازار سرمایه تلاش در خوراندن زهری مهلک در پوشش دارو به سهامداران است. در گام اول این تراژدی، این شرکت در وسط دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس گنجانده شد تا چشم ها به حضور این به ظاهر امپراتور بی پول کمک کند. 

سپس عرضه سهام این شرکت گویا در بورس کلید خواهد خورد. مجموعه‌ای که تا همین الان بیش از 300 میلیارد تومان جریمه به شهرداری بدهکار است. اما به هر حال نیت شده این پروژه لاکچری به سهامداران انداخته شود و ترکیب مدیریتی این شرکت، کاملا نشان از آمادگی این مجموعه برای ورود به بازار است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

بازگشت آرامش به بازار خودرو با اعمال سیاست های مالیاتی

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

بازگشت آرامش به بازار خودرو با اعمال سیاست های مالیاتی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
حداقل نام این قطعه ساز با حروف الف با ادرس و مشخص میشد ماکه نفهمیدیم