بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
حاشیه سود ناخالص پایین و هزینه‌های مالی بالای شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو، این بار گریبان این قطعه‌ساز را گرفت.
کد خبر : ۱۹۱۸۱۵

تنها 420 میلیون تومان سود خالص حاصل فروش 313 میلیارد تومانی «خشرق» در سال 1397:

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، حاشیه سود ناخالص پایین و هزینه‌های مالی بالای شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو، این بار گریبان «خشرق» را گرفت.

شناسایی تنها ۴۲۰میلیون تومان سود خالص از فروش ۳۱۳ میلیارد تومانی شرکت الکترونیک خودرو شرق هم در نوع خود جالب است و هم زنگ خطری دیگر برای سهامداران و سرمایه‌گذاران احتمالی این صنایع در سال جاری.

از نکات قابل ذکر صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال۹۷ این شرکت، می‌توان به کاهش بیش از ۲۷درصدی مقادیر فروش انواع دسته سیم‌های خودروهای پژو، دنا، سمند و رانا اشاره داشت.

علیرغم این موضوع افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش محصولات شرکت در این مدت در مقایسه با سال مالی قبل تا حدود بسیاری مبالغ فروش این شرکت را پوشش داد.

جریان وجوه نگران‌کننده و نیز سهم بالای هزینه‌های فروش عمومی و اداری و نیز هزینه‌های مالی در کاهش سود خالص این شرکت در سال گذشته از دیگر نکات قابل تامل است.

تنها 420 میلیون تومان سود خالص حاصل فروش 313 میلیارد تومانی «خشرق» در سال 1397:

این شرکت در سال مالی۹۷ موفق به تحقق فروشی ۳.۱۲۹ میلیارد ریالی و سود ناخالصی ۲۶۸میلیارد ریالی شد که این مقادیر در سال مالی۹۶ به ترتیب ۳.۲۳۳ و ۲۴۳ میلیارد ریال بوده و به نظر می‌رسد با شرایط موجود در صنعت خودروسازی در سال جاری شاهد شناسایی زیان از سوی این شرکت چندان دور از تصور نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر