بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مالیات از سود سپرده‌ بانکی عملیاتی می‌شود!/ آیا دولت مصوبه قانونی را پیدا می‌کند

سبز شدن امروز بازار سرمایه ناشی از شفافیت بیشتر سیاست های دولت امریکا و نرمش بیشتر ترامپ در مقابل ایران است که دغدغه جنگ احتمالی را کاهش داده است.
کد خبر : ۱۹۱۸۲۹
به گزارش بورس نیوز، بازار امروز به مذاق سرمایه‌گذاران خوش آمده و شاخص کل پرش ۵۴۴۲ واحدی داشته است. 
اکثر نمادها رنگ سبز به تن کرده و صف خرید شده اند و این در حالی است که امروز زمزمه دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی نیز مطرح شده است.

کیارش هومن مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه سهند در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل اقبال بازار سرمایه بیان کرد: سبز شدن امروز بازار سرمایه ناشی از شفافیت بیشتر سیاست های دولت امریکا و نرمش بیشتر ترامپ در مقابل ایران است که دغدغه جنگ احتمالی را کاهش داده است. 

وی افزود: البته وضعیت سیاسی این روزها به نحوی است که هر روز بحث سیاسی جدیدی مطرح می شود و نمی توان با قاطعیت گفت این روند ادامه خواهد داشت یا نه. ولی به هر حال اکثر سهم ها قیمت های مناسبی دارند و حباب قیمت در بازار سرمایه وجود ندارد. بنابراین هر اتفاق مثبتی می تواند زمینه ساز رشد بازار شود؛ ضمن اینکه تداوم این شرایط و عدم تشدید تنش ها هم فعلا اتفاق مثبتی قلمداد می شود. 

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی گفت: قطعا دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی بر جذابیت بازار سرمایه خواهد افزود؛ اما نکته اینجا است که هنوز چنین اتفاقی عملا رخ نداده و انجام این کار و اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی مشروط به مصوبه مجلس شورای اسلامی خواهد بود. دولت اختیار اتخاذ چنین تصمیمی و اجرایی کردن آن را ندارد و اگر قرار باشد از سپرده گذاران بانکی مالیاتی اخذ شود، باید مصوبه قانونی صادر شود. تحقق احتمالی چنین موضوعی زمان بر است و حتی در صورت موافقت مجلس ، در کوتاه مدت اتفاقی رخ نخواهد داد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
سلام
جذابیت بازارسرمایه راسوددهی شرکتهاتعیین میکنند.
بیاری خداوندمتعال این جذابیت ادامه داشته باشدنقدینگی بطورخودکارواردبازارسرمایه میشود.
بانکهاگردش کارشان ازهمین سپرده هاشکل میگیردضمن انکه عده ای ازبورس چشمشان ترسیده بااین سوداندک که بانکهابه سپرده گذاران میدهندانصاف نیست قسمتی ازانهم بعنوان مالیات اخذشود.
درامدهای شغلی سقف بخشودگی دارنداینکه شیره جان سپرده گذارهست نبایددستخوش مالیات شود.