بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

خریدار محصولات داخلی پالایشگاهی به شرط کیفیت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: محصولات داخلی پالایشگاهی به شرط داشتن کیفیت خریداری می‌شوند زیرا هزینه تعمیر جنس بی‌کیفیت به مراتب بالاتر از خرید یک کالا مشابه باکیفیت آن است.
کد خبر : ۱۹۱۸۷۲

به گزارش بورس نیوز، هدایت‌الله خادمی درباره افزایش تولید در فاز 2 و 3 پارس جنوبی با حمایت شرکت‌های داخلی، دانش‌بنیان و فن‌بازار، اظهار کرد: تمام شرکت‌های ایرانی قادر به توسعه و تکمیل فازهای پارس جنوبی به لحاظ حفاری، فنی، انجام برنامه‌ریزی‌ها و... هستند اما موضوع در مورد ساخت قطعات و تجهیزات متفاوت است زیرا ساخت برخی قطعات در توان شرکت‌های ایرانی نیست و باید آن‌ها را وارد کرد.

وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی همگی از مدیریت و انجام کار افزایش تولید در فازهای پارس جنوبی برمی‌آیند اما ساخت کامل قطعات در توان آن‌ها نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: محصولات داخلی پالایشگاهی به شرط داشتن کیفیت خریداری می‌شوند زیرا هزینه تعمیر جنس بی‌کیفیت به مراتب بالاتر از خرید یک کالا مشابه باکیفیت آن است. باید تلاش کرد قطعات مورد نیاز در فرآیند تولید پالایشگاه با کمک طراحان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ پارک‌های علمی و فن‌آوری، فن‌بازارها و دانشگاه‌ها تولید شوند.

خادمی تصریح کرد: تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی و روزانه 400 تن گوگرد را ازجمله تولیدات این دو فاز است. تأمین بخشی از گاز صنعتی و شهری، تولید میعانات گازی و گوگرد برای صادرات از اهداف مهم راه‌اندازی فازهای دوم و سوم پارس جنوبی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: انواع قطعات و تجهیزات شامل شیرهای کنترلی، اضطراری، قطعات کمپرسور و قطعات پمپ‌ها و دیگر تجهیزات پالایشگاهی توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده که زمینه افزایش تولید گاز در این پالایشگاه را نیز فراهم کرده و روند آن را گسترش می‌دهد. ‌خوشبختانه با بومی‌سازی ساخت تجهیزات یاد شده در دو مرحله، تقریبا تولید گاز در پالایشگاه دوم مجتمع پارس جنوبی افزایش یافته و سبب افزایش توان تولید روزانه به 60 میلیون مترمکعب گاز شیرین در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر