بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی با توجه به رویکرد دولت و سال رونق تولید ملی در تلاش است اهتمام ویژه‌ای در جهت تحرک بخشیدن به تولید مسکن در کشور به خرج دهد.
کد خبر : ۱۹۱۸۹۴

به گزارش بورس نیوز، محمد اسلامی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به رویکرد دولت و سال رونق تولید ملی در تلاش است اهتمام ویژه‌ای در جهت تحرک بخشیدن به تولید مسکن در کشور به خرج دهد.

وی افزود: ما از طریق چند اقدام اساسی و جدی موضوع اجرایی شدن رونق تولید را دنبال می‌کنیم البته با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری توجه به این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نخستین گام ما باید واگذاری زمین را برای اینکه سازندگان بتوانند از زمین استفاده کنند و از این طریق دغدغه تأمین زمین یا تأمین منابع برای خرید زمین را مستثنی کنیم را داشته باشیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: گام دوم این بود که توانستیم با اهتمام بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در تاریخ 17 اسفند ماه مبلغ وام تخصیصی به افراد یا زوجین در شهر تهران و سایر شهرهای کوچک را افزایش دهیم به طوری که سازندگان این وام را در اختیار بگیرند و به خریداران انتقال دهند که این امر هم بخش عرضه‌کننده و هم بخش تقاضا را تأمین و تقویت می‌کند.

وی توضیح داد: البته نکته مهمی که وجود دارد این است که طبق این مصوبه همه بانک‌ها می‌توانند تا 80 درصد مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری به منظور احداث مسکن را به سازندگان تخصیص دهند و سازندگان می‌توانند وام‌هایی که دریافت کردند را به خریداران به هر میزانی که قابلیت پرداخت اقساط را داشته باشد، واگذار کنند یعنی به سقف مصوبات محدود نمی شود و این توافق سه جانبه بین خریدار، سازنده و بانک عامل خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این سه عامل مهم و تأثیرگذار که می تواند به رونق ساخت و ساز مسکن کمک کند را روز گذشته در نشست مشترکی که با رئیس مجلس برگزار شد مطرح کردیم و امیدواریم سازندگان به صورت پرشور در صحنه‌های ساخت‌وساز حضور..


اشتراک گذاری :
ارسال نظر