بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی گفت:

نیاز به واردات برای نهاده های دامی، ذرت

در تامین نیاز کشور به برخی محصولات مانند نهاده‌های دامی، ذرت، سویا، کنجاله سویا و برخی از دانه‌های روغنی نیاز به واردات وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۱۸۹۵

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، نورمحمد تربتی‌نژاد درباره دستور رئیس جمهور برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی، اظهار کرد: در حال حاضر در تولید محصولاتی مانند گندم طی سالیان گذشته به خودکفایی رسیده‌ایم، اما کماکان در تامین نیاز کشور به برخی محصولات مانند نهاده‌های دامی، ذرت، سویا، کنجاله سویا و برخی از دانه‌های روغنی نیاز به واردات وجود دارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در خانه ملت درباره اینکه برای رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی باید سطح زیر کشت برخی محصولات کاهش داده شود. در دراز مدت با اصلاح ارقام و افزایش بازدهی در واحد سطح می‌توان به خودکفایی در برخی از محصولات کشاورزی دست پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشاورزی در کوتاه‌مدت امکان پذیر نیست و این اتفاق نیاز به برنامه‌ریزی منسجم دارد. وزارت جهاد کشاورزی در تولید برخی محصولات اساسی توانسته به خودکفایی دست پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشاورزی با توجه به ثابت بودن اراضی، افزایش بهره‌وری در واحد سطح با استفاده از اقداماتی شامل اصلاح نژاد بذرهای استفاده شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر