بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه ایجاد شود. باید بانک اطلاعاتی و سامانه‌هایی در حوزه مسکن، طلا، خودرو، ارز و بورس و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا از این طریق بتوان از عایدی سرمایه‌ها مالیات اخذ کرد.
کد خبر : ۱۹۱۸۹۷

به گزارش بورس نیوز، سیدحسن حسینی شاهرودی درخصوص تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: تجربه نشان داده در حوزه‌هایی که دولت در میدان عمل نباشد و اراده‌ای برای اجرای آن نداشته باشد، اگر مجلس طرحی ارائه دهد و حتی تبدیل به قانون شود، با عدم همکاری دولت و عدم اجرای قانون مواجه می‌شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در خانه ملت، بیان کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه ایجاد شود. باید بانک اطلاعاتی و سامانه‌هایی در حوزه مسکن، طلا، خودرو، ارز و بورس و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا از این طریق بتوان از عایدی سرمایه‌ها مالیات اخذ کرد.

وی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن به کمیسیون اقتصادی ارائه شده و در حال حاضر در یکی از کمیته‌های کمیسیون در حال بررسی است. حوزه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه باید وسیع‌تر شود و با توجه به فرار مالیاتی موجود در کشور باید سامانه‌هایی در بازارهای مختلف ایجاد و به سامانه ای که سازمان امور مالیاتی ایجاد کرده متصل شود تا این فرارها کاهش یابد.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه نباید خللی در حوزه اقتصادی و تولید ایجاد کند و منابعی که جزو فرار مالیاتی در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه محسوب می شوند باید شناسایی و از آن مالیات اخذ شود.

وی تاکید کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن بخشی از بازار سرمایه را شامل می‌شود. باید از حوزه بورس که شفاف‌ترین بخش در اقتصاد کشور بوده تا حوزه خودرو، ارز و طلا مالیات بر عایدی سرمایه اخذ شود تا تعادلی در بخش اقتصادی جامعه ایجاد شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را سریع‌تر به مجلس ارسال کند تا بازارهای مختلف که نقدینگی سرگردان به سوی آن جذب شده ساماندهی شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر