بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
آنچه در مجمع سیمان شاهرود مطرح شد:

افزایش فروش محصولات در سال جاری

مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود گفت: پیش بینی می شود که در سال جاری میزان فروش شرکت به 153 میلیارد تومان افزایش یابد.
کد خبر : ۱۹۱۹۰۰
افزایش فروش محصولات در سال جاریبه گزارش بورس نیوز، محمد فتوگرافی مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 56 درصد سهامداران برگزارشد، گفت: این شرکت در حالی بیستمین سال بهره برداری از کارخانه را پشت سر گذاشت که تداوم رکود اقتصادی به ویژه در بخش مسکن و پروژه های عمرانی و مشکلاتی همچون رقابت تولیدکنندگان، کاهش چشمگیر صادرات به دلیل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشورهای همسایه، عدم گشایش محسوس در کار بانک ها و مراودات پولی و تداوم ارائه تسهیلات گران قیمت توسط بانک ها گریبانگیر واحدهای تولیدی هستند.


وی ادامه داد: در شرایط فعلی تلاش مدیران و کارکان پرتلاش شرکت حفظ و پایداری آن و جلوگیری از واردشدن زیان، حفظ بازار، چابک نگه داشتن شرکت، کاهش هزینه ها و استفاده از فرصت ها است.

فتوگرافی خاطرنشان کرد: در زمینه فروش محصولات شرکت نیز ضمن حفظ و ارتقاء بازارهای داخلی وصادراتی تلاش شد در چهارچوب طرح مدیریت بازار سیمان انجمن صفی، با رعایت سهمیه‌های توزیع، در راستای ارتقاء نرخ ها و افزایش کیفیت فروش اقدام شود که خوش‌بختانه این امر آثار مثبتی نیز برای شرکت و کل صنعت به همراه داشته است.

مدیرعامل سیمان شاهرود ادامه داد: بخش تولید نیز تلاش کرد که در سال 97 با ارائه تولید با کیفیت و بهینه در راستای کاهش هزینه‌های شرکت گام بردارد که به تبع آن توان رقابتی شرکت نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ایجاد درآمدهای غیرعملیاتی با مدیریت منابع مالی و فروش اقلام ضایعاتی موجبات افزایش سودآوری شرکت را فراهم می کند.

فتوگرافی با اشاره به اینکه صنعت سیمان سال گذشته را با 54.1 میلیون تن فروش سیمان و حدود 0.2 درصد کاهش نسبت به سال 96 به پایان رساند، گفت: در سال 97 میزان تحویل در بازارهای داخلی نیز افزایش 2 درصدی را تجربه کرده است.

مدیرعامل سیمان شاهرود خاطرنشان کرد: میزان عرضه داخلی توسط شرکت های سیمانی نیز به 48.6 میلیون تن رسید که میزان 1 میلیون و 89 هزارو 496 تن از آن توسط سیمان شاهرود تولید می‌شود که این رقم 2.2 درصد میزان کل عرضه این محصول در بازارهای داخلی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: علی رغم راه اندازی کارخانجات جدید تولید سیمان، کاهش تقاضا و رشد نکردن ساخت و ساز و مصرف سیمان که موجبات عدم تعادل در عرضه و تقاضا را فراهم کرده این شرکت توانسته ازطریق شناساسیی مشتریان جدید و تقویت بازارهای سنتی، سهم خودرا در بازار داخلی حفظ کند.

فتوگرافی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تحویل سیمان در استان تهران انجام می شود، گفت: پس از آن استان های گلستان، سمنان، خراسان و مازنداران در صدر قرار دارند.

مدیرعامل سیمان شاهرود خاطرنشان کرد: در سال 97 نماد این شرکت 235 روز معامله شد و در مجموع 187 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که در سال جاری میزان فروش شرکت نیز به 153 میلیارد تومان افزایش یابد.

فتوگرافی افزود: پس از آخرین افزایش سرمایه در تاریخ 27 اسفندماه سال 96 سرمایه شرکت به 81 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 5.6 میلیون تن سیمان به دیگر کشورها صادر می شود، ادامه داد: 33.58 تن از این محصول توسط شرکت سیمان شاهرود به کشورهایی همچون افغانستان، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان صادر می شود که این امر نشان می دهد0.6 درصد کل صادرات کشور توسط این شرکت انجام می شود.

مدیرعامل سیمان شاهرود با بیان اینکه در سال مالی 97 این شرکت 33 هزار تن سیمان صادر کرده است، افزود: در مجموع 1 میلیون و 122 هزار تن سیمان در سال مالی مذکور توسط این شرکت تولید شد.

فتوگرافی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین میزان صادرات سیمان به کشور روسیه انجام شد، ادامه داد: 14 هزار و 452 تن سیمان به این کشورصادرشده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 1 میلیون و 49 هزار تن کلینکر نیز توسط این شرکت تولید شده است.

مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود با بیان اینکه افزایش سودآوری، تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی و رشد ارزش سازمانی از جمله استراتژی های اصلی این شرکت در سال 98 محسوب می شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری 1 میلیون و 200 هزار تن سیمان و 99 هزار تن کلینکر توسط این شرکت تولید شوند همچنین فروش داخلی نیز به رقم 1 میلیون و 85 هزارتن و فروش صادراتی نیز به 115 هزار تن افزایش یابند.

افزایش فروش محصولات در سال جاری



در ادامه این مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:


مروری بر وضعیت صنعت سیمان و جایگاه شرکت سیمان شاهرود در صنعت در سال مالی منتهی به 29/12/97 :

صنعت سیمان ایران سال 97 را با 54213286 تن فروش سیمان و بدون تغییر محسوسی نسبت به سال 96 به پایان رساند که از 5575264 تن صادرات انواع سیمان به خارج از کشور،33058 تن از این محصول به کشورهای پاکستانف افغانستان، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان صادر شده که این امر نشان می دهد حدود 0.6 درصد کل صادرات کشور توسط این شرکت انجام شده است.

میزان عرضه داخلی توسط شرکت های سیمانی نیز به 48638022 تن رسید که میزان 1089496 تن از آن سهم فروش داخای شرکت سیمان شاهرود بوده که 2/2 درصد از کل میزان عرضه داخلی این محصول را تشکیل می دهد.

در حال حاضر شرکت سیمان شاهرود سهم 2/2 درصدی از ظرفیت اسمی صنعت سیمان را به خود اختصاص داده وعلی‌رغم راه‌اندازی کارخانجات جدید تولید سیمان، کاهش تقاضا و رشد نکردن ساخت‌وساز ومصرف سیمان که موجبات عدم تعادل در عرضه و تقاضا را فراهم کرده این شرکت توانسته از طریق شناساسیی مشتریان جدید و تقویت بازارهای سنتی، سهم خودرا در بازار داخلی حفظ کند.

استراتژی های اصلی شرکت:

1) استراتژی های کلان شرکت
افزایش سودآوری، تعهد به مسئولیت های اجتماعی و رشد ارزش های سازمانی

2) استراتژی های میانی عبارتند از:

مدیریت هزینه ها و قیمت تمام شده، افزایش کیفیت فروش و حضور در بازارهای جدید، بهینه سازی و بهبود مستمر در مصرف انرژی حرارتی و الکتریکی، کاهش توقفات اضطراری خطوط تولید و افزایش راندمان دپارتمان ها، تامین به موقع و با کیفیت کالا و خدمات، بهینه سازی منابع انسانی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، ایجاد تنوع در محصولات و ارتقاء خدمات به مشتریان، استفاده بهینه از شبکه حمل و نقل، رعایت استانداردهای زیست محیطی و الزامات و قوانینی بین المللی و استفاده بهینه از منابع طبیعی، ارتقاء رشد و یادگیری سازمانی


برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت در سال 98:


با عنایت به اطلاعات و گزارش تفسیری ارسال شده به سازمان بورس اوراق بهادار، فروش و سود هرسهم پیش‌بینی شده به شرح ذیل آورده می‌شود:

· فروش محصولات به مقدار 1200000 تن خواهد بود که از این مقدار 11500 تن صادراتی و 1085000 تن در بازار داخلی به فروش خواهد رسید.

· از فروش های داخلی مقدار 488250 تن به صورت فله و 596750 تن پاکتی است

· از فروش های صادراتی مقدار 57000 تن فله و 58000 تن پاکتی است.

· سود خالص هرسهم نیز 280 ریال پیش بینی شده است.


سرمایه شرکت:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 2718421000 ریال شامل 2718421 سهم به ارزش اسمی 1000 ریال بوده که طی چندمرحله افزایش به شرح زیر به مبلغ 810000میلیون ریال شامل 360 میلیون سهم 1000 ریالی در تاریخ 27/12/96 افزایش یافته است:

 
افزایش فروش محصولات در سال جاری


سهامداران عمده شرکت در پایان سال مالی منتهی به 29/12/97 و تاریخ تایید گزارش به شرح جدول زیر است:

افزایش فروش محصولات در سال جاری
 


شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 21/8/81 در گروه سیمان بورس اوراق بهادار تهران با نماد سرود درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 17/3/82 مورد معامله قرار گرفته است.



افزایش فروش محصولات در سال جاری



جایگاه فروش شرکت در صنعت سیمان

. وضعیت فروش شرکت در بازار داخل



افزایش فروش محصولات در سال جاری
 
این جدول نشان دهنده افزایش سهم فروش شرکت در بازار داخلی است




. وضعیت فروش شرکت در بازار خارج از کشور

 

افزایش فروش محصولات در سال جاری

این جدول نشان می دهد که سهم شرکت از صادرات سیمان در مقایسه با سال قبل 201 درصد کاهش یافته که این امر ناشی از کاهش واردات سیمان از سوی ترکمنستان وروسیه و نیز محدودیت های ارزی سیستم بانکی کشور است.



براساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، در پایان این مجمع سود ۲۰ تومانی به ازای هر سهم به سهامداران تعلق یافت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد ضعیف این سیمان‌ساز شاهرودی بررسی شد؛

رشد ۴۵درصدی درآمدهای عملیاتی / انتظار بهبود عملکرد در ادامه سال

عملکرد ضعیف این سیمان‌ساز شاهرودی بررسی شد؛

رشد ۴۵درصدی درآمدهای عملیاتی / انتظار بهبود عملکرد در ادامه سال

ارسال نظر