بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
مدیرعامل پتروشیمی نوری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سنگینی وزنه صادرات در کفه ترازوهای مالی / نصف تولید پارازایلن، صادر شد

ظرفیت ۴میلیون تنی شرکت، ۶۰درصد در لیست صادرات و ۴۰درصد آن به بازار داخلی تزریق شده است.
کد خبر : ۱۹۱۹۱۵
سنگینی وزنه صادرات در کفه ترازوهای مالی / نصف تولید پارازایلن، صادر شد

تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در پاسخ به خبرنگار بورس‌نیوز، در خصوص ظرفیت این واحد اظهارکرد: بر اساس میزان ظرفیت این واحد، شرکت توانست در سال۹۷ به ۹۲درصد از ظرفیت اسمی تولیدی خود دست پیدا کند؛ ظرفیت اسمی شرکت برابر با ۴میلیون و ۴۰۰هزار تن در سال بوده که بیش از ۹۰درصد آن محقق شده است.

وی با تشریح میزان تولید و فرآیندهای بعدی آن، ادامه داد: با اشاره به آمار تولید شده و ظرفیت ۴میلیون تنی شرکت، ۶۰درصد در لیست صادرات و ۴۰درصد آن به بازار داخلی تزریق شده است.

صانعی با اشاره به بخش‌بندی میزان تولید پتروشیمی نوری در ایام سال نیز گفت: در ۸ماهه سال۹۷، حدود ۱۰۷درصد ظرفیت اسمی این واحد پتروشیمی بود و دلیل کاهش این ظرفیت در پایان سال، تعمیرات اساسی برای یکی از واحدهای تولیدی این شرکت بود.

مدیرعامل پتروشیمی نوری به این اورهال اشاره داشت و تصریح کرد: این تعمیرات مختص به حساس‌ترین واحدهای پارازایلن شرکت بوده اما در یک بازه ۱۳۰روزه، طراحی این واحد ارتقا یافت و در پایان سال به تولید ۲هزارتن در روز نیز دست یافتیم. 

وی افزود: نیاز بازار داخلی کشور به این ماده تقریبا نیمی از مقدار تولیدی شرکت بوده و مابقی پارازایلن به بازارهای صادراتی تزریق شد.

صانعی درخصوص اینکه باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد؛ خاطرنشان کرد: اگر تعمیرات الزامی را در دستور کار قرار نمی‌دادیم، ظرفیت ۱۰۰درصدی این پتروشیمی تکمیل می‌شد و می‌توانستیم آمارهای ارائه شده ابتدای سال را در پایان سال با موفقیت کامل محقق سازیم اما چنین رویکردی فرصت مناسبی را برای شرکت فراهم ساخت.

وی در پایان گفت: این شرکت با ایجاد چنین فرصتی توانست بازارهای جدید و روش‌های جدید را پیدا کنیم که شاید قبل از تحریم به این موارد نرسیده بود اما در سال 98 طبق برنامه‌ها برای گام برداشتن در مسیر تحقق کامل اهداف پیش‌بینی شده گام برداشته خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر