بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی مطرح کرد:

هزینه ۴۰۰میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه شبکه مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت : در راستای تقویت شبکه ملی اطلاعات و در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و با کمک وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و سهامداران عمده مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود شرکت مخابرات ایران برای توسعه شبکه ی مخابراتی کشور هزینه می شود.
کد خبر : ۱۹۱۹۵۸

به گزارش بورس نیوز، سیدمجیدصدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده این شرکت ضمن بیان این مطلب گفت: تلاش شرکت مخابرات ایران در راستای رونق تولید ملی موجب شد که این شرکت ضمن بهره مندی از منابع داخلی توانایی خود را در این زمینه نشان دهد.
صدری با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران بستر ساز توسعه ارتباطی کشور است خاطر نشان کرد : در یک سال گذشته با دایری بیش از ۵۹۳ هزار تلفن ثابت، جذب ۸.۳میلیون مشترک جدید توسط حوزه ارتباطات سیار و رسید ن به ۵۶درصد سهم بازار اینترنت ثابت گام مهمی در راستای ارائه خدمات به مشتریان برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت سهام و سرمایه‌های شرکت مخابرات، ایجاد و بهره‌برداری شبکه‌های تلفن ثابت، سیار، انتقال داده‌ها، نظارت و ارزیابی مستمرعملکرد شبکه‌های مخابراتی، شرکت‌های تابعه، همکاری در اجرای سیاست‌‌‌‌ها و برنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، تامین و پوشش ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نگهداری و توسعه شبکه‌های مخابراتی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی از جمله موضوع های اصلی فعالیت این شرکت محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به نگاه آینده محور و اولویت های راهبردی شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه سرویس های دیجیتال، توسعه مشارکت در تهیه و تحویل محتوای،ارائه خدمات همگرای ثابت و سیار و مشتری مداری و تعالی تجربه مشتری از نگاه آینده شرکت خبر می‌دهد.

وی افزود: همکاری در فضای تعاملی حوزه ICTکشور از دیگر اولویت‌های فعالیت شرکت مخابرات ایران است و بدین منظور مدل‌های توسعه عملیاتی شرکت در بخش‌های مختلف مانند توسعه بازار، توسعه سرویس‌های باندل ، تحول در بخش زیرساخت‌های شبکه و فناوری اطلاعات و تسهیل ارائه سرویس به تمام مشتریان در سراسر کشور را دنبال می‌کنیم.

مهندس سید مجید صدری در ادامه گفت:با توجه به اعلام اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر محوریت دسترسی یکسان به استانداردسازی و تدوین استاندارد های فناوری اطلاعات وارتباطات، شرکت مخابرات ایران نیز به عنوان یکی از مهمترین اعضای این اتحادیه محور فعالیت های خود را توسعه و دسترسی عدالت محور و یکسان به فناوری های حوزهICT قرار داده است.

وی بابیان اینکه انضباط مالی،ارتقای سطح شفافیت و ارتقای بهره‌وری منابع و مدیریت هزینه‌ها از جمله اولویت های راهبردی شرکت مخابرات ایران در بخش مالی محسوب می شوند، گفت: حفظ و توسعه مشتریان، بهبود تجربه مشتری و ارتقای تصویر برند سازمان نیز از جمله اولویت‌های راهبردی این شرکت در بخش مشتری محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: این شرکت در بخش کارکنان و توانمندی نیز اولویت هایی از جمله توسعه شایستگی‌های کارکنان همسو با اهداف سازمانی و ارتقای رضایت شغلی و اشتیاق سازمانی، نوع خدمات دیجیتال و ارزش افزوده مبتنی بر مشارکت و ارائه راهکارهای جامع، توسعه و بروزرسانی یکپارچه زیرساخت‌های فناوری و توسعه امنیت شبکه، فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها را دنبال می‌کند.

سید مجید صدری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه ICT بین 299 شرکت دارای رتبه های ۹ تعداد مشترکین تلفن ثابت، رتبه ۱۸ تعداد مشترکین تلفن همراه، رتبه ۲۷ تعداد مشترکین پهن باند ثابت، رتبه ۲۷ ضریب نفوذ تلفن ثابت، رتبه ۱۰۵ ضریب نفوذ تلفن همراه، رتبه ۸۸ ضریب نفوذ پهن باند ثابت و رتبه ۹۹ ضریب نفوذ استفاده از اینترنت است.

وی در پایان افزود: مخابرات ایران به عنوان قدیمی ترین و گسترده ترین اپراتور مخابراتی کشور ، خود را موظف به بستر سازی برای توسعه ارتباطات مخابراتی کشور و همینطور سایر اپراتورها می داند و در این راستا تعامل با تمام اپراتورها و بازیگران عرصه ارتباطات را در دستور کار خود قرارداده است.


 مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود


درادامه این مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس شرکت قرائت شد که اهم آن را در ذیل می‌خوانید:


موضوع فعالیت شرکت:

· مدیریت سهام و سرمایه های شرکت مخابرات ایران

· ایجاد و بهره برداری شبکه های تلفن ثابت، سیار و انتقال داده ها

· نظارت و ارزیابی مستمر عملکرد شبکه های مخابراتی شرکت های تابعه

· تامین و پوشش ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسرکشور

· نگه‌داری و توسعه شبکه های مخابراتی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی

· همکاری در اجرای سیاست هاو برنامه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور


 اهم افتخارات شرکت مخابرات ایران


1) کسب لوح نمونه و ارزش آفرین صنعتی و اقتصادی

2) کسب تندیس زرین سرآمدان روابط عمومی های ایران

3) کسب لوح زرین و گواهی نامه نواوری محصولات برتر ایرانی

4) کسب مدال طلا از سازمان بین المللی مسئولیت های اجتماعی

5) انتخاب نورونتا بعنوان محصول برتر در جشنواره محصول برتر ایرانی

6) کسب رتبه دوم درمیان شرکت های برگزاری نمایشگاه تلکام 2018 تهران

7) دریافت نشان طلایی حاکمیت شرکتی مسئولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی

8) کسب واحد نمونه صنعتی و اقتصادی در کنگره سراسرس برندملی،اقتدار ملی

9) کسب رتبه اول و دریافت نشان طلایی در جشنواره تبلیغات در ایران در سال 97

10) دریافت نشان ستاره طلایی شرکت مخابرات ایران در پنجمین جشنواره ستارگان روابط عمومی

11) تقویت برند شرکت با حضور شرکت مخابرات ایران در پنجمین نمایشگاه جانبی سمپوزیم بین‌المللی مخابرات

12) کسب مقام نخست شرکت مخابرات ایران در رتبه بندی 500 شرکت برتر در بین اپراتورهای ارتباطی در بخش شرکت‌های گروه ارتباطات و مخابرات کشور در سال 97


مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود
 

اهم افتخارات شرکت همراه اول در سال 97


1) تندیس سیمین مدیریت منابع انسانی در جایزه استاندارد 34000

2) شرکت برتر تحول آفرین در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات

3) نشان خلاقیت درپانزدهمین جشنواره برترین های روابط عمومی ایران

4) دریافت تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای دومین سال پیاپی

5) شاهین طلایی و لوح سپاس در تبلیغات حمایتی در چهارمین جشنواره تبلیغات ایران

6) تندیس زرین تنها روابط عمومی 8 ستاره سرآمدی ایران در هفتمین دوره ایین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران

7) دریافت جایگاه 14 بالاترین درآمد/فروش و جایگاه 8 بیشترین سودآوری و جایگاه 3 بالاترین ارزش افزوده در بیست و یکمین سال رتبه بندی IMI-100

8) دریافت تندیس ششمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نواوری بعنوان برترین شرکت ایرانی و اپراتور پیشرو در پیاده سازی نظام مدیریت فناوری و نوآوری

9) رتبه اول شفافیت مالی در بازارسرمایه و شرکت های بورسی در رتبه بندی 303 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب برای دوره 12 ماهه منتهی به پایان اسفندماه 96



وضعیت سهام و سهامداران

مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود

 
شرکت مخابرات ایران با دردست داشتن سهم عمده ای از بازار بورس و بعنوان یکی از شرکت های فعال بورسی و با داشتن امکانات قوی، نقش تاثیرگذاری درتعیین شاخص و حجم معاملات سهام بورس کشور ایفا می کند و بعنوان یکی از بزرگترین اپراتورها درمیان 196 کشور عضو اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه تلفن ثابت و همراه در کشور و خاورمیانه فعالیت می کند.

 مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود

وضعیت معاملات و قیمت سهام

مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود
 

شرکت مخابرات ایران در بدو ورود به بورس و کشف قیمت در تلاطم فراوان به سمت روند بهبود حرکت کرده به طوری که در سال های اول حداکثر سهام در تاریخ 6/2/90 به مبلغ 4400 رسیده لیکن به لحاظ فرازو نشیب این نرخ رو به کاهش گذاشت. به طوری که در پایان سال مالی در پایان سال 95 نرخ سهام رابه مبلغ 2312 ریال شاهد بودیم و مجددا در پایان سال 96 با کاهش 2/4 درصدی مبلغ 2.214 ریال را تجربه کرده است.

 مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود


سرمایه شرکت

سرمایه شرکت مخابرات ایران در زمان واگذاری به بخش خصوصی بالغ بر 45.873.655.652.000 ریال بوده که با موافقت سهامداران در مجمع فوق العاده مورخ 24/1/95، به 60000 میلیارد ریال دیگر افزایش یافت و در تاریخ 25/2/95 به ثبت رسید.

 

تحولات صنعت و جایگاه شرکت

باتوجه به اهمیت روزافزون و روبه رشد ارتباطات همچنین گسترش چشمگیر و پرشتاب شبکه ها و سیستم های مخابراتی و باتوجه به نقش انکارناپذیر و حس ارتباطات در توسعه ملی جوامع،الزاما برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های کلان جنبه حیاتی و ملی به خود گرفته است.اهمیت اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی، کشورهای جهان را برآن داشته تا تلاش خودرا در سرح ملی برای همگانی شدن و جریان مناسب اطلاعات توسعه دهند.

این بخش به علت دارابودن اثر برون ریز برروی دیگر بخش های اقتصادی جایگاه ویژه ای در سیاست گذاری های کشورها پیدا کرده و توسعه آن از مسائل مهم سیاست گذاران شده و در این راستا اهمیت دسترسی به فناوری های مخابراتی از اثرگذارترین عوامل برتوسعه ورشد کشورها محسوب می شود.

نوسانات اقتصادی و سیاسی جهان در ابتدای سال 2019 متعدد بوده است اما یک چیز در این میان قطعی است تحول دیجیتال جامعه و اقتصاد با قابلیت اتصال تلفن های همراه و فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده بزرگ، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ربات ها همیشگی خواهد بود. کشورهایی که از فناوری های جدید و نوآوری برای کسب جایگاه بازار بهره می گیرند، اکنون در حال ایجاد زیرساخت های دیجیتال قوی تر و نیروی کار سازگارتر با دنیای دیجیتال هستند.

ارتباطات ثابت نقشی انکارناپذیر در جوامع امروز دارد و شبکه های پهن باند ثابت در سراسر دنیا تبدیل به بخش حیاتی و ضروری جوامع و اقتصادکشورها شده است. کشورهایی که دارای زیرساخت پهن باند مناسب و وسیع تری هستند با پیشی گرفتن از خط مشی های اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند و... می توانند به دنبال بازارهای جدید کسب و کار باشند.تغییر رویکرد مشتریان و استفاده روزافزون آن ها از شبکه های اجتماعی سبب شده زمانی که مشترک بسته های اینترنت تلفن همراه را استفاده می کند ممکن است پهنای باند بالا و مناسبی را در اختیار مشترک قرار ندهد لذا با فراهم بودن پهنای فیبرنوری در حوزه ارتباطات ثابت مشتریان همراه نیز می توانند از خدمات شبکه ثابت و بین اپراتوری استفاده کنند.

بدیهی است شرکت های ارائه خدمات ICT با استفاده از زیرساخت شبکه های ثابت می توانند به سمت رونق کسب و کار حرکت کنند. خوش بختانه شرکت مخابرات ایران بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشورهم در بخش ثابت و هم در بخش همراه، تامین کننده اصلی زیرساخت انتقال کشور در مناطق داخل استان و بعضا بین شهری داخل استان بوده و بابهره برداری از شبکه فیبرنوری بانام تجاری تانوما اقدام به سرمایه گذاری و توسعه در این شبکه نموده تابتواندعلاوه بر رفع نیازهای ارتباطی برای مشترکین و شبکه خود بستر زیرساختی و انتقال را برای سایراپراتورهای ثابت و همراه نیز فراهم می کند.



وضعیت و جایگاه مخابرات ایران

§ دایرکردن 539.904 تلفن ثابت در سال 97

§ جذب 8و3 میلیون مشترک جدید توسط همراه اول در سال 97

§ ضریب نفوذ 16،29 درصد خانوار در اینترنت پرسرعت

§ راه اندازی 19700 سایت 4G/4.5G و 20800 سایت 3G توسط همراه اول

§ دارابودن 56 درصد سهم بازار اینترنت پرسرعت کشور براساس پورت منصوبه

§ رکورد 5،419 ترابیت ترافیک روزانه بخش همراه و 2939 ترابایت ترافیک روزانه بخش ثابت



رتبه و جایگاه ICT ایران در میان 229 کشور

 مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود

چشم انداز شرکت مخابرات ایران


پیشرو در ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال و سفارشی شده براساس خواسته مشتری در کلاس جهانی (افق 1400)


مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سود مخابرات برای توسعه ی شبکه ی مخابراتی کشورهزینه می شود



اهم اقدامات و دستاوردهای سال 97 معاونت راهبرد و توسعه کسب کار

· اتخاذ رویکردهای جدید در برنامه ریزی سالانه

· تدوین بیش از 400 روش اجرایی مستخرج از فرآیندها

· پیاده سازی نظام ارزیابی مناطق توسط معاونت‌های ستادی

· تهیه ترکز برای تک تک حوزه ها، مناطق و پیگیری مستمرامور

· اجرای پروژه مدیریت ریسک براساس استاندارد ISO31000

· آغاز فرآیند تدوین نظام نامه مدیریت پروژه در سطح ستاد و مناطق

· تدوین مدل عملیاتی و ساختارسازمانی پس از ادغام برای کل شرکت

· طراحی و پیاده سازی نظام جامع و یکپارچه مدیرت عملکرد در سطح شرکت

· تدوین و ابلاغ برنامه سال 97 مناطق در سطح شهرستان و مراکز برای اولین بار

· بهبود و توسعه مکانیسم ارزیابی مناطق و طراحی مکانیسم کارت دهی به عملکردها

· طراحی و استقرار سیستم های رسیدگی به شکایات و رضایت سنجی مشتریان(ISO10002,10004)

· شناسایی وضع موجود و تدوین کلیه فرآیندها درحوزه 10 مدیریتی در نرم افزار Bizagi

· طراحی و پیاده سازی داشبورد کنترل اقدامات در سطح مناطق و معاونت های ستادی و تعیین میزان پاسخگو بودن هر حوزه


اهم اقدامات آتی معاونت راهبرد و توسعه کسب کار

· استقرار EPM

· پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری

· پیاده سازی مدیریت جلسات و وظایف

· اجرای نظام جامع گزارش‌دهی عملکرد

· تدوین بازنگری سند راهبردی شرکت

· پیاده سازی مدل مدیریت کیفیت خدمات

· تهیه طرح تجاری و برنامه 5 ساله شرکت

· پایش و ارزیابی با کمک مناطق در سطح مرکز

· پیاده سازی سامانه مدیریت راهبردی مدیریت عملکرد

· استقرار نظام جامع مدیریت کیفیت مبتنی بر ره‌نگاشت تعالی

· توسعه داشبوردهای جامع وبرخط مناطق و حوزه های ستادی


براساس این گزارش؛ در پایان مجمع براساس رای سهامداران 416 ریال به ازای هرسهم تعلق گرفت همچنین حق حضور اعضای غیرموظف و پاداش هیات مدیره نیز همانند سال گذشته تعیین شد.

لازم به ذکر است؛ روزنامه اطلاعات جهت درج آگهی های شرکت و سازمان حسابرسی نیز بعنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت انتخاب شدند.




اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرمان رو به جلو «ارتباطات سیار ایران»؛

«همراه» از روی شاخص عبور می‌کند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«تنوع» برگ برنده کارگزاری‌ها در جذب سهامدار

ارسال نظر