بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس:

وجود دلالان، التهاب بازار مسکن را افزایش می دهد

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وجود دلالانی که هر روز با میل خود قیمت‌ها را افزایش می‌دهند التهاب بازار مسکن را افزایش داده است. برای این که بتوانیم قیمت مسکن را متعادل کنیم باید قیمت‌ها را در قالب طرح جامع مسکن ارائه دهیم که بر اساس آن دولت، قیمت مسکن برای هر منطقه را مشخص کند.
کد خبر : ۱۹۱۹۷۰

به گزارش بورس نیوز، سید احسن علوی درباره راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت کاهش التهاب بازار مسکن اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که امروز گریبانگیر مردم شده و حدود ۳۰ درصد مشکلات مردم را در بر می‌گیرد بحث مسکن است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در خانه ملت افزود: اجاره‌خانه‌ها متاثر از قیمت ساختمان شده است، در کشور ما برخلاف اکثر کشورها برنامه خاصی برای تعیین قیمت مسکن وجود ندارد. به طور مثال در کشور ترکیه هر سال فقط ۱۰درصد به قیمت مسکن اضافه می‌شود ولی در کشور ما چون دولت بازار مسکن را رها کرده و دلالی هم در این بخش زیاد است شاهد مشکلات زیادی در حوزه مسکن هستیم.

وی ادامه داد: وجود دلالانی که هر روز با میل خود قیمت‌ها را افزایش می‌دهند التهاب بازار مسکن را افزایش داده است. برای این که بتوانیم قیمت مسکن را متعادل کنیم باید قیمت‌ها را در قالب طرح جامع مسکن ارائه دهیم که بر اساس آن دولت، قیمت مسکن برای هر منطقه را مشخص کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خالی در کشور داریم که باید برنامه خاصی برای این واحدها اندیشیده شود یا باید به فروش برسند و یا اینکه طرح مالیات بر عایدی مسکن را به تصویب برسانیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر بتوانیم طرح مالیات بر عایدی مسکن را به تصویب برسانیم که بر اساس آن هر فردی که بیش از دو خانه داشته باشد باید مالیات آن را به صورت پلکانی پرداخت کند موثرتر خواهد بود. زیرا سرمایه به بازار مسکن که بازاری غیرمولد است وارد نمی‌شود.

علوی ادامه داد: دولت باید واحدهای کوچک با متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ متر برای افرادی که قدرت مالی ندارند فراهم کند که در این صورت عرضه و تقاضا متعادل‌تر شده و با کاهش تقاضا قیمت مسکن نیز روند نزولی به خود می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اجاره‌بها نباید متاثر از قیمت مسکن باشد. دولت باید طرح‌های جامع ارائه دهد تا جلوی دلالان که در بازار کارشکنی می‌کنند بگیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

باید از فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن جلوگیری شود

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه گفت:

آثار مثبت مهاجرت پول به سمت بازار سرمایه

در گفت‌وگو با کارشناسان حوزه مسکن بررسی شد؛

ارزش‌گذاری ورود به بازارمسکن با فاکتور سال 98

ارسال نظر