بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
در صورت های مالی تلفیقی 12ماه اتفاق افتاد؛

سود عملیاتی 312 ریالی «کمنگنز»

شرکت معادن منگنز ایران سود عملیاتی را ۳۱۲ میلیارد ریال، سود خالص را ۲۹۰ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر : ۱۹۲۰۲۵

سود عملیاتی 312 ریالی «کمنگنز»

به گزارش بورس نیوز، شرکت «معادن منگنز ایران» در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ سود هر سهم را یک هزار و ۴۳۷ ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی را ۳۱۲ میلیارد ریال، سود خالص را ۲۹۰ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

این در حالی است که سود هر سهم در شرکت اصلی یک هزار و ۴۳۵ ریال اعلام شده است. سود عملیاتی را ۳۱۲ میلیارد ریال و سود خالص را ۲۹۰ میلیارد ریال اعلام کرده است.

«کمنگنز» در تشریح اهداف تولید و فروش محصولات اعلام کرد که در سال آتی، برنامه تولید ۸۲ هزار تن سنگ منگنز و فروش ۸۹ هزار تن سنگ منگنز شامل ۶۰هزار تن درشت دانه و ۲۹هزار تن ریزدانه است. از سوی دیگر در برآوردی که شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام شده است که نرخ فروش پایه به شرکت ذوب آهن اصفهان بر اساس ضریب ۱۹.۵درصد برای محصول درشت دانه و ۱۶درصد برای محصول ریزدانه در میانگین ۳ ماهه قیمت شمش فولاد خوزستان است؛ همچنین فروش به سایرین براساس شرایط بازار و قیمت فروآلیاژها تعیین می‌شود.

از برنامه‌های با اهمیت این شرکت می‌توان به دریافت مجوز از یکی از معادن به نام معدن شاکی اشاره کرد که باطله برداری و آماده سازی آن از مردادماه سال ۹۸ آغاز شده و ثبات تولید یا افزایش مقطعی را درسال آتی به همراه خواهد داشت. علاوه بر این طرح اکتشاف محدوده شهرستانک تنظیم و ارایه شده و مجوز اجرای عملیات اکتشاف از سازمان صنعت، معدن و تجارت در شرف صدور است. میزان و مقدار ذخایر کشف شده این محدوده پس از پایان عملیات مشخص خواهد شد.

از سوی دیگر جهت تضمین تولید آتی معادن ۹۴۰ متر انواع حفریات زیرزمینی و حدود ۳۴۰هزار تن باطله‌برداری از معادن روباز پیش بینی شده است. شرایط اصلی تحقق برآورد عملکرد سالانه شرکت عبارتست از قیمت شمش فولاد و نرخ ارز مشابه یا نزدیک به میانگین سال ۹۷ باشد و موانع پیش‌بینی نشده در مسیر برنامه تولید حادث نشود یا بهای تمام شده به نحو غیرمنتظره‌ای تغییر نکند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تا پایان اردیبهشت ماه اتفاق افتاد؛

افت 15 درصدی صادرات فولاد در دوماه گذشته

مدیر مالی «کمنگنز» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

از رشد ۷۰درصدی قیمت سهم تا پرش ۵۰۳درصدی سود خالص

ارسال نظر