بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و مجاسبات مجلس گفت:

خروج 5،6 قلم کالای اساسی از فهرست دریافت ارز دولتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و مجاسبات مجلس گفت: برای بررسی مسئله گرانی کالاهای اساسی، نشستی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و بیان شد که 5 تا 6 قلم از کالاهای اساسی از جمله گوشت و چای از فهرست دریافت ارز دولتی خارج شده‌اند.
کد خبر : ۱۹۲۰۳۳

به گزارش بورس نیوز، علی قربانی درباره گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله گوشت، اظهار کرد: برای بررسی مسئله گرانی کالاهای اساسی، نشستی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و بیان شد که 5 تا 6 قلم از کالاهای اساسی از جمله گوشت و چای از فهرست دریافت ارز دولتی خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: به دلیل خروج 6 قلم از فهرست دریافت ارز یارانه‌ای، به عبارتی 2 میلیارد دلار ارز دولتی از 14 میلیارد دلار از فهرست خارج شده و کالاهای مربوط به این بخش با ارز نیمایی تهیه می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در خانه ملت افزود: عمده‌ترین دلیل دولت برای خروج گوشت از فهرست کالاهای اساسی این بود که مابه‌التفاوت قیمت گوشت وارداتی با گوشت داخلی بسیار زیاد بوده و باعث ایجاد رانت می‌شود و از سوی دیگر بیان شد دولت از عهده تهیه همه کالاهای اساسی با ارز 4 هزار و 200 تومان بر نمی‌آید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: در جلسه کمیسیون با نوبخت، نمایندگان مطرح کردند باید 2 میلیارد دلاری که از فهرست کالاهای اساسی خارجی می‌شود و مابه‌التفاوت نرخ کالاهای مربوطه با ارز نیمایی تهیه شود، به نحوی به دست مردم برسد، اما دولت در این زمینه پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نکرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

چهارمحور برای اصلاح ساختار بودجه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست:

استفاده از ارز نیمایی از فساد و رانت کم می کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی در مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است

ارسال نظر