بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت:

نقش خدمات تخصصی ویژه حفاری در عملیات حفر چاه نفت و گاز

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت:هر یک از خدمات تخصصی فنی و ویژه حفاری در اجرای عملیات حفر چاه‌های نفت‌ و گاز نقش اساسی و مکمل زنجیره فرآیند کار دارد.
کد خبر : ۱۹۲۰۳۸

به گزارش بورس نیوز، مهران مکوندی با بیان اینکه حفاری افقی و جهت‌دار از شیوه‌های روزآمد صنعت حفاری است اظهار کرد: افزون بر حفاری جهت‌دار و افقی، حفاری ۱۶۳ متر مغزه‌گیری از سه حلقه چاه محقق شد که در کسب اطلاعات جامع از مخازن نفت‌ و گاز بسیار با اهمیت است.

وی افزود: هر یک از خدمات تخصصی فنی و ویژه حفاری در اجرای عملیات حفر چاه‌های نفت‌ و گاز نقش اساسی و مکمل زنجیره فرآیند کار دارد. ۶۷ مورد عملیات نمودارگیری درون‌چاهی، ۷۸ مورد نمودارگیری سطحی و ۵۵ عملیات تکمیل چاه در این چارچوب انجام شده که در مجموع شامل ۲۰۰ عملیات تخصصی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی ادامه داد: در حوزه مدیریت خدمات فنی از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت سال جاری، ۸۵۱ عملیات شامل ۱۸۱ مورد سیمانکاری، ۲۱ مورد عملیات اسیدکاری ویژه، ۳۸۶ مورد عملیات تزریق‌پذیری، ۴۷ مورد خدمات لوله مغزی سیار، ۷۸ مورد عملیات آزمایش چاه با ساقه مته و ۱۲ مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا صورت گرفته است.

مکوندی گفت: ۱۰ عملیات حفاری کامل و ویژه به روش فرو تعادلی(UBD) به متراژ ۳۴۰ متر، ۸۴ عملیات لوله‌گذاری چاه، ۱۳ مورد نصب آویزه و ۱۹ مورد آزمایش بهره‌دهی چاه از دیگر موارد خدمات فنی و مهندسی بوده که از سوی این شرکت در دو ماه نخست سال جاری به هنگام عملیات حفاری و تعمیر چاه‌های نفت‌وگاز به شرکت‌های متقاضی و کارفرمایی ارائه شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سه ماهه ابتدای سال جاری رخ داد؛

حفر و تکمیل 28 حلقه چاه نفت و گاز

سرپرست معاونت شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت:

تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقفه در دستگاه های حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت:

خدمت رسانی شرکت ملی حفاری به مناطق سیل زده کارون

ارسال نظر