بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
درآمدهای عملیاتی حاصل از پخش و توزیع دارو در سطح کشور که عمدتا بر اساس نسبتی از قیمت محصولات دارویی بوده، با ۳۶درصد رشد به بیش از ۱۹هزار و ۲۶۸میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۹۲۰۶۴

سودهای غیرعملیاتی، پخش البرز را از زیاندهی خارج کردندسود 410 ریالی هر سهم در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی نشده شرکت پخش البرز، این شرکت در سال مالی گذشته با کسب سود خالص ۲۴۶میلیارد ریالی همراه بوده است.

این در حالی است که همانند سال قبل از آن، وضعیت سود عملیاتی شرکت نامناسب بوده و با توجه به هزینه‌های مالی سنگین ۵۲۰میلیارد ریالی شرکت، تنها کسب درآمدهای غیرعملیاتی و متفرقه توانسته این شرکت را از زیاندهی مجدد خارج کند.

درآمدهای عملیاتی حاصل از پخش و توزیع دارو در سطح کشور که عمدتا بر اساس نسبتی از قیمت محصولات دارویی بوده، با 36 درصد رشد به بیش از ۱۹هزار و ۲۶۸میلیارد ریال رسیده، اما با توجه به رشد سنگین و بیش از ۵۰درصدی هزینه‌های عمومی اداری شرکت، افزایش درآمدهای عملیاتی نتوانسته منجر به رشد سود عملیاتی آن شود و سود عملیاتی این شرکت با ۷۰میلیارد ریال رشد نسبت به سال ۹۶ به ۳۸۰میلیارد ریال رسیده است.

هزینه‌های مالی شرکت با رشد اندک نسبت به سال پیش از آن، به ۵۲۰میلیارد ریال رسیده است.

سودهای غیرعملیاتی، پخش البرز را از زیاندهی خارج کردندسود 410 ریالی هر سهم در سال 97

در این سال شامل تحقق سود حاصل از فروش اوراق واگذار شده از سوی دولت به مبلغ ۲۰۹ میلیارد ریال و همچنین سود حاصل از دارایی‌های ثابت مازاد شرکت به مبلغ ۲۷۰میلیارد ریال بوده‌ایم که کسب این دو سود غیرعملیاتی، منجر به خروج شرکت از زیان و کسب سود خالص ۲۴۶ میلیارد ریالی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر