بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
نایب رییس انجمن انبوه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ترمز قیمت‌ها در بازار مسکن/ ساخت و ساز رونق می‌گیرد

اگر قرار است طرح دریافت مالیات از عایدی سرمایه گذاری در کشور اجرایی شود، نباید فقط شامل بخش مسکن باشد و همه بخش ها از جمله صنعت و صادرات و واردات را در بر بگیرد
کد خبر : ۱۹۲۰۷۳
ترمز قیمت ها در بازار مسکن/ ساخت و ساز رونق می گیرد
به گزارش بورس نیوز، این روزها دو خبر مهم در مورد بازار مسکن مطرح است؛ دریافت مالیات از عایدی سرمایه گذاری در بخش مسکن و همچنین بسته جدید رونق مسکن که شامل واگذاری زمین دولتی، کاهش ۵۰ درصدی هزینه های صدور پروانه و مجوز، وام ۲۵ میلیونی و خرید مصالح از بازار تعهدی با تخفیف ۳۰ درصدی است.

ایرج رهبر نایب رییس انجمن انبوه سازان در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص طرح دریافت عایدی از سرمایه گذاری در بخش مسکن بیان کرد: طرح دریافت مالیات از عایدی سرمایه گذاری در بازار مسکن از مدت ها قبل در مجلس در حال بررسی است و تلاش می کنند تا با رفع اشکالات این طرح، آن را به تصویب رسانده و اجرایی کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار است طرح دریافت مالیات از عایدی سرمایه‌گذاری در کشور اجرایی شود، نباید فقط شامل بخش مسکن باشد و همه بخش ها از جمله صنعت و صادرات و واردات را در بر بگیرد تا با سرمایه گذاران در تمامی بخش های اقتصادی برخورد یکسانی صورت بگیرد و موجب کاهش انگیزه سرمایه گذاران در بخش مسکن نگردد.

وی در رابطه با بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: اجرای این طرح قطعا به رونق ساخت و ساز کمک خواهد کرد؛ ولی طرح مذکور هنوز به طور شفاف و کامل ارائه نشده و جزییات آن مشخص نیست. ارائه تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف در هزینه های صدور پروانه ساخت و انشعابات و... منجر به کاهش بهای تمام شده ساخت مسکن خواهد شد. اجرای این بسته لزوما به معنای رونق ساخت و ساز در شهرک های اطراف شهرهای بزرگ نیست و در هر منطقه از کشور که دولت زمین در اختیار سازندگان قرار دهد، ساخت و ساز رونق خواهد گرفت.

این فعال صنعت ساختمان سازی در خاتمه تصریح کرد: در صورت اجرای این دو طرح در بازار مسکن می توان به ساماندهی بازار مسکن و متعادل تر شدن قیمت ها خوشبین بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
اقای انبوه ساز قیمت مسکن و اجاره با زندگی مستقیم مردم و جوانان و تمام اقشار جامعه مربوط میشود و مشکل اولیه تمام مردم است موردی که شما انبوه سازان با سفته بازی و زمین خواری در طول این چندین ساله باعث و بانیه این افتضاح تاریخی برای مردم و جوانان و شهر سازیها و تخریب منابع و منافعه ملی شده اید و تا توانستین شما و همکارانتان با افزایش قیمتهای نجومی صاحب سود های نجومی شدید و تبدیل به دلار های نجومی و خارج کردن ان. ایا این افتضاح قابل دفاع است گر چه در مملکت ما راهی جز اعدام عده ای برای کاهش قیمت و بهبود بخش های اقتصاد و حمایت از تولید در بخش های مختلف نمانده است چون حرف تو مخ عده ای بساز بفرو شان و انبوه سازان و سفته بازان و زمینخواران نمی رود