بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کاهش واردات به واسطه مشکلات تحریم فرصت طلایی برای تولیدکنندگان داخلی است که بتوانند بازار داخلی را به دست گیرند و با تولید کالای باکیفیت رضایت مشتری را جلب کنند.
کد خبر : ۱۹۲۱۱۴
به گزارش بورس نیوز، رضا علیزاده در خصوص توان داخلی برای تولید لوازم خانگی بیان کرد: صنعت لوازم خانگی توان تولید نیاز داخل را دارد و در صورت تقاضای بیشتر نیز می‌توان با سه نوبته کردن کارخانه‌ها عرضه را افزایش داد.

وی افزود: خروج برخی شرکت های خارجی در حوزه لوازم خانگی تنشی در بازار ایجاد نمی‌کند. چراکه بخش داخلی می‌تواند نیاز بازار را پوشش دهد. همچنین واردات لوازم خانگی نمی‌تواند به ارزانی این کالاها کمک کند چون ارز دولتی برای واردات لوازم خانگی تخصیص داده نمی‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی ادامه داد: در ماه‌های اخیر قیمت تمام کالاها از مواد غذایی تا  فلزات و مواد اولیه افزایش چشم گیری یافت و محصولات لوازم خانگی نیز گران شد. تورم و کاهش ارزش پول ملی و... هم به این گرانی دامن زد. کاهش واردات به واسطه مشکلات تحریم فرصت طلایی برای تولیدکنندگان داخلی است که  بتوانند بازار داخلی را به دست گیرند و با تولید کالای باکیفیت رضایت مشتری را جلب کنند.

علیزاده گفت: در این صنعت توجه ویژه به توسعه واحدهای تولیدی ساخت قطعات لوازم خانگی از اهمیت وافری برخوردار است و در صورت شکل گیری زنجیره تامین قطعات باکیفیت و استاندارد در داخل، می‌توان امیدوار شد واحدهای تولیدی بالادستی این صنعت می‌توانند با ضریب اطمینان بیشتر و هزینه‌های کمتری محصولات خود را تامین و روانه بازار کنند. لوازم تولید داخلی از کیفیت بالایی برخوردارند و از آنجا که حمایت از تولید ملی مورد نظر است، باید زمینه افزایش ظرفیت تولید لوازم خانگی در داخل فراهم شود./ خانه ملت
اشتراک گذاری :
ارسال نظر