بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

دوبرابر شدن مشکلات قانون پیش فروش ساختمان

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:پس از اجرایی نبودن قانون، دولت اقدام به تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی این قانون کرد اما متأسفانه با این اقدام نیز عملا مشکلات پیش روی اجرای قانون دو برابر شد.
کد خبر : ۱۹۲۱۳۹

به گزارش بورس نیوز، سیدهادی بهادری درباره اهمیت تصویب و اجرای طرح پیش‌فروش ساختمان در ساماندهی بازار مسکن، گفت: این طرح در یک سال اخیر در کمیته ویژه کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی و در نهایت در صحن علنی کمیسیون تصویب شد و پس از آن طرح مذکور به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارسال شد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت ادامه داد: تمام مراحل بررسی و تصویب طرح پیش‌فروش ساختمان با همکاری و هماهنگی دولت صورت گرفت، اما متأسفانه در سه ماه اخیر این طرح برای بررسی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باقی مانده است.

وی افزود: قانون فعلی پیش‌فروش ساختمان به دلیل برخی نواقص و خلاءهای قانونی از سال 92 اجرا نشد و وقتی از استان‌ها برای اجرای آن استعلام می گرفتیم، آن‌ها می گفتند که قانون مذکور اجرایی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پس از اجرایی نبودن قانون، دولت اقدام به تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی این قانون کرد اما متأسفانه با این اقدام نیز عملا مشکلات پیش روی اجرای قانون دو برابر شد.

بهادری خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی بازار مسکن و عدم اجرای قانون فعلی پیش‌فروش ساختمان نشان می‌دهد که این قانون مشکلات بسیاری در عرصه مدیریت پیش‌فروش ساختمان داشته و باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: 15 نقص اصلی قانون فعلی پیش‌فروش ساختمان احسا شده و خوشبختانه در طرح جدید این موارد اصلاح شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:به طور حتم کلاف سردرگم قانون پیش‌فروش ساختمان، با طرح فعلی مجلس باز می‌شود، اما دولت و وزارت راه و شهرسازی باید با جدیت ورود کرده و با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مذاکره کنند تا طرح مذکور هرچه سریع تر برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارسال شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر