بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

تاکید مجلس بر ارائه کالابرگ الکترونیکی برای تهیه کالای اساسی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس همچنان بر مصوبه خود در قانون بودجه سال 98 اصرار و تاکید دارد، دولت با ارائه کالا برگ الکترونیکی 14 میلیارد دلار ارز یارانه‌ای را برای تهیه کالاهای اساسی در بین مردم توزیع کند.
کد خبر : ۱۹۲۱۴۷

به گزارش بورس نیوز، سید مهدی فرشادان درباره اینکه معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بی‌برنامگی این وزارت برای توزیع کالای اساسی به صورت کوپنی خبر داده، اظهار کرد: این معاونت بر این باور است از آنجایی که میزان کالاهای اساسی در کشور زیاد بوده توزیع کالا به صورت کوپنی درست نبوده و این در حالی است که به دلیل کمبود مواد اولیه قیمت کالاها افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: ادعای این معاونت با واقعیت جامعه انطباق ندارد، ممکن است در برخی کالاها از جمله تخم‌مرغ و مرغ کسری‌ها تا حدودی جبران شده اما در بسیاری از مناطق کشور دسترسی به کالاهایی مثل گوشت قرمز به سختی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: تهیه گوشت کیلویی 100 هزار تومان برای قشر ضعیف جامعه غیرممکن است. مجلس همچنان بر مصوبه خود در قانون بودجه سال 98 اصرار و تاکید دارد، دولت با ارائه کالا برگ الکترونیکی 14 میلیارد دلار ارز یارانه‌ای را برای تهیه کالاهای اساسی در بین مردم توزیع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: انتظار داریم دولت به هر روشی که در نظر دارد چه کارت هوشمند چه روشی دیگر از خانوده‌های ضعیف برای تهیه کالاهای اساسی یاری کند، عقب‌نشینی دولت را دراین زمینه نمی‌پذیریم.

فرشادان خاطرنشان کرد: سال گذشته ارز یارانه‌ای بدون حساب و کتاب و نظارت بین افراد سودجو توزیع شد و شاهد بودیم تاثیری بر سفره‌های مردم نداشت. از این رو برای نظارت دقیق بر ارز 4 هزار و 200 تومان اصرار داریم که یارانه ارزی به روش هوشمند صورت گیرد.

وی درباره ارز دولتی برای کمک به اقشار ضعیف و عادی تصریح کرد:14 میلیارد دلار ارز دولتی در راستای کمک به اقشار ضعیف و عادی در نظر گرفته شد تا بتوانند کالاهای اساسی و نیاز های اصلی را با کمترین واسطه‌گری دریافت کنند، هدف قانونگذار این بود که کالاها با قیمت مناسب در دسترس قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تا جایی که پیگیری کردیم می‌دانیم دولت و مجلس در زمینه ارائه کالاهای اساسی به روش کارت هوشمند هم‌عقیده و هم‌مسیر هستند و تنها در نحوه ارائه کار باید به توافق برسند تا دست رانت خواران از ارز دولتی بریده شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست:

استفاده از ارز نیمایی از فساد و رانت کم می کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی در مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است

ارسال نظر