بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
بورس‌نیوز گزارش می‌دهد:

تناقض در آمارهای فولاد

آیا تشکل‌ها، ایمیدرو و وزارت صمت در ارایه آمار بی‌توجه هستند.
کد خبر : ۱۹۲۲۰۷
تناقض در آمارهای فولاد

به گزارش بورس نیوز، انجمن جهانی فولاد آمار تولید ایران را از ایمیدرو می‌گیرد و جالب این که ایمیدرو وقتی می‌خواهد آمار تولید فولاد ایران را اعلام کند… به نقل از انجمن جهانی فولاد اعلام می کند!!!

وزارت صمت در گزارش سال ۱۳۹۷ تولید فولاد کشور را با ۷.۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن  ۲۲.۴ میلیون تن اعلام کرده است.

اما  آمار سال ۲۰۱۸ انجمن جهانی فولاد می گوید تولید فولاد کشور  با ۱۵.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به ۲۴.۵ میلیون تن رسیده است. 

در سالهای اخیر ایمیدرو همان آمار سالهای شمسی وزارت صمت (را با تبدیل به سال میلادی متناظر) به انجمن جهانی فولاد اعلام کرده است.

حتی اگر سال شمسی به سال میلادی متناظر شود.. چون بخشی از تولید سال ۱۳۹۶ وارد سال ۲۰۱۸ می شود.. بنابراین آمار کمتر خواهد بود!

حال اگر آمار وزارت صمت را ملاک بگیریم شاید  حتی رتبه دهم یا یازدهم جابجا شود؛ به نظر می رسد آمار دهی وزارت صمت و ایمیدرو نیاز به بازنگری دارد ...

برای مثال، بر اساس آمار تولیدی وزارت صمت و میزان  واردات کشور…. کل مصرف فولاد کشور در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن فقط ۲.۵ درصد کم شده است….

از این جالبتر آمار انجمن جهانی فولاد است (که ایمیدرو) می دهد…اگر آن را ملاک بگیریم……. کل مصرف فولاد کشور در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن نه تنها کم شده، که ۱۱.۸ درصد هم اضافه شده است….!

جالب این که هر دو آمار را هم ایمیدرو می دهد!

باز هم تاکید می کنیم این آمارها نیاز به بررسی دقیق تر  دارد تا برای همه قابل اطمینان تر باشد .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر