بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید همه نیروها برای شکستن تحریم‌های داخلی بسیج شود. وقتی اراده دولت به عبور از تحریم‌ها بوده باید با حمایت از دولت گام‌های نخست را برای حذف تحریم‌های داخلی برداریم.
کد خبر : ۱۹۲۲۳۸

به گزارش بورس نیوز، رمضانعلی سبحانی‌فر اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در ایران باید به طور جدی پیگیری شود، شیوه‌های تزریق سرمایه در گردش است. کشورهای توسعه‌یافته، تنوع قابل‌توجهی را در شیوه‌های اجرای سیاست افزایش سرمایه در گردش در پیش گرفته‌اند. برای مثال، تقویت بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این کشورها در دست اجراست.

وی افزود: بازار سرمایه با ابزارهای متنوع مالی می‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب کرده و از طریق انتشار اوراق مالی در زمینه فروش کالاهای شرکت‌ها و اوراق برای تامین سرمایه در گردش و نیز پذیرش و عرضه سهام شرکت‌ها کمک شایان توجهی به رونق تولید کند.

نماینده مردم سبزه‌وار ادامه داد: بهتر است مردم و سرمایه‌گذاران به جای سرمایه‌گذاری در بازارهای غیر رسمی و فعالیت‌های واسطه‌گری وسفته‌بازی، با ورود به بازارهای شفافی مثل بازار سرمایه و بورس کالا، هم ریسک‌ها را پوشش داده و هم به طور سالم سود کسب کنند. از همه مهم‌تر در رونق و شکوفایی تولید ملی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: رونق تولید و رفع محدودیت‌های داخلی زمانی اتفاق می‌افتد که مسئولان وزارت صمت، بانک مرکزی، مردم و همه پای کار بیایند، دستگاه‌های دولتی نیز باید کار را به مردم واگذار کنند. اینجاست که حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد.

سبحانی فر بیان کرد: باید کارگروهی در دولت تشکیل شود تا گره‌های تولید را باز کند. بخشی از مشکلات صنایع و تولید، تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی بوده که باید برطرف شود .

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهدیم که تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی به کشور صدمه زده و به همین دلیل نخستین اقدام برای خروج از رکود و شکوفایی اقتصادی، شکستن محدودیت‌های داخلی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید همه نیروها برای شکستن تحریم‌های داخلی بسیج شود. وقتی اراده دولت به عبور از تحریم‌ها بوده باید با حمایت از دولت گام‌های نخست را برای حذف تحریم‌های داخلی برداریم. مجلس نیز در بحث قانونگذاری و نظارت بر روند رفع موانع و مشکلات پیش‌روی تولید و صنایع، از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد؛

صدور مجوز افزایش سرمایه دو شرکت

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا معامله شد؛

دادوستد بیش از 197هزار تن انواع کالا

ارسال نظر