بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
خبری خوش در مجمع سیمان صوفیان؛

افزایش سرمایه در راه است

در سال گذشته این شرکت در راستای اصلاح ساختارمالی خود نسبت به افزایش سرمایه به میزان 100 درصد از محل مطالبات و آورده های نقدی اقدامات لازم را انجام داده که این امر در سال 98 اجرایی می شود.
کد خبر : ۱۹۲۲۶۳
افزایش سرمایه در راه استبه گزارش بورس نیوز، منصور نجفی مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور82/8 درصد سهامداران برگزار شد، گفت: دلایلی همچون رکود حاکم بر صنعت سیمان در داخل کشور، عدم صادرات محصول به کشورهای همسایه به دلیل وضع تعرفه های گمرکی، کاهش تقاضا، افزایش ظرفیت کارخانه های تولید سیمان خاکستری در منطقه شمال‌غرب و افزایش عرضه در کنار طرح هدفمندی یارانه‌ها موجبات دست و پنجه نرم کردن سیمان با چالش های سختی را در سال های اخیر فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت داخلی و جهانی سیمان در عدم افزایش نرخ این محصول به تناسب هزینه های سالانه و قیمت‌های جهانی، این صنعت را با کم شدن بازدهی سرمایه مواجه کرده که رفع این مشکل نیازمند بازنگری مسئولین است.

مدیرعامل سیمان صوفیان با اشاره به اینکه در سایر صنایع از جمله فلزات قیمت فروش محصولات تابعی از قیمت های جهانی است، گفت: عدم افزایش قیمت محصولات علاوه بر کاهش سود شرکت‌های تولیدکننده، آن‌ها را در زمینه اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، بهبود محیط زیست، تصفیه آب و حفظ منابع زیرزمینی نیز با مشکلات جدی مواجه می کند.

نجفی خاطرنشان کرد: سیمان صوفیان با توجه به اجرای طرح بهینه‌سازی افزایش ظرفیت کوره های 3و4 و بهره‌برداری آن ازسال 90 توانسته ظرفیت خودرا از 3 هزارتن به 7 هزار تن در هر روز برساند.

وی با بیان اینکه سیمان صوفیان در سال 93 معادل 1 میلیون و 889 هزار و 256 تن فروش داشته اما از ابتدای سال 94 تاثیرات رکود اقتصادی درعملکرد این شرکت کاملا محسوس است، افزود: فروش شرکت براساس تناژ از سال 93 باتوجه به رکود حاکم بر صنعت کاهش داشته و در سال 97 به یک میلیون و 395 هزارو 605 تن رسیده است.

نجفی با اشاره به اینکه مدیریت این شرکت بر اساس استراتژی های تعیین شده ضمن کاهش هزینه ها از بروز زیان ممانعت کرده است، ادامه داد: انتظار می رود که در سال جاری نیز با توجه به برند بودن محصولات در استان ضمن حفظ سطح فروش داخلی شرکت نسبت به افزایش سهم فروش سیمان ها و افزایش صادرات محصولات اقدامات موثری انجام شود.

مدیرعامل سیمان صوفیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته این شرکت در راستای اصلاح ساختارمالی خود نسبت به افزایش سرمایه به میزان 100 درصد واز محل مطالبات و آورده های نقدی اقدامات لازم را انجام داده که این امر در سال 98 اجرایی می شود.

وی در خصوص برنامه‌های شرکت سیمان صوفیان در سال 98 نیز تصریح کرد: این شرکت سعی دارد با استفاده از سیستم‌های نوین مدیریتی، تکنولوژی‌ مدرن، کاهش هزینه‌ها و ارتقای محصول موجبات خلق ارزش برای سهامداران را فراهم کند .

نجفی با اشاره به اینکه مهم ترین محصولات تولیدی این شرکت انواع سیمان های خاکستری بوده که انتظار می رود با تنوع و مطابقت استانداردهای ملی و جهانی روند مثبتی را در پیش گیرد، گفت: آذربایجان شرقی به خصوص تبریز، استان های همجوار در منطقه شمالغرب بعنوان بازارهای هدف داخلی و کشورهای غرب و شمال ایران و توسعه بازارهای صادراتی از راهبردهای اصلی این شرکت محسوب می شوند.

براساس این گزارش، در ادامه این مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:


سرمایه شرکت:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 350 میلیون ریال بوده که طی چندمرحله به شرح زیر به مبلغ550.000 میلیون ریال در پایان سال مالی منتهی به 89/12/29 افزایش یافته است.

افزایش سرمایه در راه است


ترکیب سهامداران



افزایش سرمایه در راه است


افزایش سرمایه در راه است


شرکت از منظر بورس و اوراق بهادار

سهام شرکت کارخانجات سیمان صوفیان در سال 1371 در گروه سیمانی های بازار بورس و اوراق بهادار تهران با نماد سصوفی پذیرفته و مورد معامله قرار گرفت.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:



افزایش سرمایه در راه است


وضعیت نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات

اطلاعات مربوط به درآمد واقعی هر سهم شرکت در مقاطع سه ماهه برای سال مالی منتهی به 29/12/97 و عملکرد واقعی سالیانه آن به شرح زیر بوده است.

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در صنعت سیمان، آهک و گچ فعالیت می کند که سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:



افزایش سرمایه در راه است

اقلام صورت سود و زیان


افزایش سرمایه در راه است


آمار تولید و فروش به تفکیک محصولات

افزایش سرمایه در راه است


تغییرات در سرمایه گذاری ها

افزایش سرمایه در راه است



عملکرد شرکت در سال های 96 و 97

افزایش سرمایه در راه است



لازم به ذکر است، در پایان این مجمع براساس رای سهامداران 200 ریال سود(خالص ) به هر سهم تخصیص یافت اما پاداشی به هیات مدیره تعلق نگرفت.

براساس این گزارش، روزنامه اطلاعات نیز جهت درج آگهی های شرکت و نیز موسسه حسابرسی فراز مشاور،دیلمی پور(حسابداران رسمی) و آزمون پرداز ایران مشهود نیز به ترتیب بعنوان بازرس و حسابرس قانونی و بازرس علی البدل شرکت تعیین شدند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر