بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: بازنگری در دستورالعمل مقررات بازار پایه از مطالبات اصلی افراد حاضر در بورس بود. به طور طبیعی مقررات جدید این بازار به عنوان بهترین دستورالعمل در تاریخ بازارسرمایه محسوب نمی‌شود اما به طور حتم یک گام عملی و رو به جلو در راستای ارتقای سلامت این بازار است.
کد خبر : ۱۹۲۳۳۳

به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی درباره برگزاری جلساتی در شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار با محوریت بررسی و جمع‌آوری نظرات فعالان و کارشناسان بازار سرمایه اظهار کرد: موضوع تغییر در مقررات بازار پایه درخواست خود ناشران و فعالان بازار سرمایه بوده که سهام شرکت آنها در این بازار به صورت روزانه دچار نوسانات غیرعادی می‌شد.

وی افزود: بازنگری در دستورالعمل مقررات بازار پایه از مطالبات اصلی افراد حاضر در بورس بود. به طور طبیعی مقررات جدید این بازار به عنوان بهترین دستورالعمل در تاریخ بازارسرمایه محسوب نمی‌شود اما به طور حتم یک گام عملی و رو به جلو در راستای ارتقای سلامت این بازار است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران تاکید کرد: مثل گذشته پیشنهادات لازم به صورت مستمر برای بازنگری و اصلاحات مورد نیاز در جهت تسهیل رویه‌ها به ارکان سیاستگذار بازار سرمایه پیشنهاد و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

هامونی توضیح داد: ما با نوسان‌گیری که یک نوع استراتژی معاملاتی و مورد استقبال سرمایه‌گذاران در بورس است مشکلی نداریم اما بحث اصلی ما بر سر تحلیل بوده که باید در بازار پایه مبنای اصلی معاملات قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در سال ٩٧ فقط در یکی از بازارهای فرابورس ٢۴ میلیارد تومان سود ناشی از نوسان‌گیری روزانه به دست آمد که معاملات آن مورد تایید فرابورس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: از سهامدارانی که تاکنون مقررات جدید بازار پایه را مطالعه نکرده‌اند درخواست مطالعه دقیق این دستورالعمل را دارم تا براساس آن نظرات کارشناسی خود را در اختیار سازمان بورس و ارکان مربوطه قرار دهند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر