بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
در حالی که بسیاری از فعالان بازار سرمایه آینده‌ای روشن را از صنعت سیمان پس از سیلاب‌ها و افزایش نرخ‌های مسکن متصور بودند، صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت نتوانست انتظارات را برآورده سازد.
کد خبر : ۱۹۲۳۵۱

هیاهویی برای هیچ، گزارشی نه چندان دلچسب برای این سرمایه‌گذار صنعت سیمان

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که بسیاری از فعالان بازار سرمایه آینده‌ای روشن را از صنعت سیمان پس از سیلاب‌ها و افزایش نرخ‌های مسکن متصور بودند، صورت‌های مالی حسابرسی شده «سیدکو» نتوانست انتظارات را برآورده سازد.

هیاهویی برای هیچ، گزارشی نه چندان دلچسب برای این سرمایه‌گذار صنعت سیمان

اصلی‌ترین دلیل افزایش سودآوری این شرکت سرمایه‌گذاری در سال مالی۹۷ در مقایسه با سال مالی۹۶، افزایش درآمدهای ناشی از فروش سرمایه‌گذاری بوده، نه رشد سود سهام شرکت‌های زیر مجموعه و چنانچه در جدول ذیل نیز مشاهده می‌شود درآمدهای حاصل از سود سهام این شرکت تغییر محسوسی را به ثبت نرسانده است.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده سیدکو می‌توان به افزایش عجیب سود شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر اشاره داشت که متاسفانه علیرغم درصد سهامداری بیش از ۵۰درصدی این سرمایه‌گذاری، خبری از انتشار صورت‌های مالی این شرکت در سامانه کدال نیست.

هیاهویی برای هیچ، گزارشی نه چندان دلچسب برای این سرمایه‌گذار صنعت سیمان

در صورتی که درآمدهای ناشی از سود سهام این شرکت، غیر عملیاتی و با استفاده از ترفندهای شناسایی سودهای بی‌کیفیت باشد که می‌توان گفت سیدکو نه تنها سال خوبی را برای سهامداران خود رقم نزده بلکه کاهش درآمدهای سرمایه‌گذاری هم به ثبت رسانده است.

لازم به ذکر است این شرکت در سال مالی۹۷، بیش از ۷۳۷میلیارد ریال درآمد از محل سود زیرمجموعه‌ها و در حدود ۱۳۲میلیارد ریال درآمد از سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها شناسایی کرده که در مقایسه با سال مالی۹۶، رشدی ۱۲۵میلیارد ریالی و ۱۷درصدی را به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر